اصرار بر یک برند خاص شیرخشک منجر به افزایش تنش ذهنی می شود
به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، علیرضا رستمی اظهار داشت: با وجود تنوع نامناسب برندهای معمولی شیرخشک، فکر مصرف یک برند خاص می تواند منجر به عدم تعادل در بازار و افزایش تنش روانی در خانواده ها شود.
وی افزود: تغییرات عادی در عملکرد گوارشی نوزاد ممکن است به اشتباه به عنوان یک بیماری تلقی شود و این امر مستلزم آموزش صحیح والدین و پزشکان است.
مدیرکل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تصریح کرد: کیفیت شیرخشک موجود در داروخانه ها به میزان قابل توجهی بالا است و والدین باید این واقعیت را درک کنند که مصرف چند برند مختلف می تواند نیازهای تغذیه ای نوزادان را به اندازه کافی تامین کند.
رستمی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی صحیح به پزشکان و جامعه پزشکی به منظور آگاهی بخشی و اصلاح باورهای غلط در این زمینه، ادامه داد: علیرغم وجود چهار شرکت فعال تولید کننده شیر خشک در کشور و تنوع برندهای این محصولات. محصولات، باورهای نادرست در مصرف یک برند خاص مانع از بهره مندی نوزادان از گزینه های مختلف می شود.