سلامت خانواده

صنعت داروسازی نیازمند حمایت بیمه ای است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر ، علیرضا استقامی با حضور در کنگره EASD در خصوص کنگره های خارجی و داخلی از جمله ایران. داروسازیگفت: به طور کلی باید گفت که برگزاری کنگره های داخلی و خارجی می تواند در ارتقای دانش پزشکان بسیار مفید باشد.

وی افزود: با حضور در این کنگره ها اطلاعات رد و بدل می شود و پزشکان می توانند دانش خود را به روز کنند یا در اختیار سایر همکاران قرار دهند، با روش های درمانی نوینی که در مرحله مطالعه هستند آشنا شوند و در مورد چالش های حوزه های مختلف پزشکی تبادل نظر کنند. انجام دهید

دعوت از متخصصان بالینی در کنگره ها بسیار حائز اهمیت است، به ویژه به دلیل ارتباط جامعه پزشکی با بیماران و آشنایی آنها با چالش های دارویی، حضور در کنگره ها بسیار مفید خواهد بود.

وی درباره صنعت داروسازی گفت: به طور کلی باید گفت که صنعت داروسازی در دنیا صنعت پرهزینه ای است، چرا که از مسیر تحقیق و توسعه می گذرد و سال ها طول می کشد تا به نتیجه برسد و بودجه زیادی می طلبد. اکثر مردم ممکن است نتوانند برخی از داروها را به دلیل هزینه خریداری کنند. بنابراین باید از طرق قانونی و پوشش بیمه ای این مشکل حل شود.

وی افزود: امیدوارم با همت مسئولین مشکلات مربوط به تحت پوشش بیمه شدن داروها به ویژه بیمه داروهای نسل جدید مرتفع شود و شاهد ارتقای سلامت جامعه باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا