سلامت خانواده

روشی ویژه برای تسکین برخی افسردگی ها – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی اختلال عاطفی فصلی نوعی افسردگی است که وقتی زمستان نزدیک می شود و روزها کوتاه می شود، می تواند برخی افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

اما تحقیقات جدید نشان می دهد که زمان صرف شده در مقابل جعبه نور ممکن است انواع دیگر افسردگی را نیز کاهش دهد.

بررسی جدید داده ها توسط آرتور منگز از آلمیدا“، از دانشگاه فدرال شکستن گروسو ساخت برزیل. تیم او خاطرنشان کرد: در حال حاضر، نور درمانی فقط در برابر اختلال عاطفی فصلی مؤثر بوده است.

با این حال، او می گوید: “درمان با نور روشن به عنوان یک درمان کمکی بالقوه برای اختلال افسردگی اساسی مورد مطالعه قرار گرفته است، زیرا قرار گرفتن در معرض نور به طور مثبت بر خلق و خو و عملکرد شناختی انسان تاثیر می گذارد.”

تیم برزیلی داده های 11 کارآزمایی بالینی که در مجموع 858 بیمار را شامل می شد، تجزیه و تحلیل کرد. این افراد با انواع غیر فصلی افسردگی حاد یا افسردگی دوقطبی تشخیص داده شدند.

برخی از بیماران علاوه بر داروهایی که برایشان تجویز شده بود از نور درمانی استفاده می کردند. درمان به صورت نشستن در مقابل جعبه نور فلورسنت 10000 لوکس برای حداقل 30 دقیقه تعریف شد و درمان بین 1 تا 6 هفته به طول انجامید.

نتایج آنها با بیمارانی که از سایر درمان های کمکی مانند یونیزه کننده هوا یا نور قرمز کم استفاده می کردند، مقایسه شد.

کاهش 50% یا بیشتر در علائم افسردگی پاسخ خوبی به درمان در نظر گرفته شد.

به گفته محققان، 60.4 درصد از افرادی که نور درمانی دریافت کردند، در مقایسه با 38.6 درصد از افرادی که سایر درمان های اضافی را دریافت کردند، به این هدف دست یافتند.

بهبود کامل افسردگی نیز در گروه فتوتراپی به طور قابل توجهی بیشتر از گروهی بود که هیچ درمانی دریافت نکردند: به ترتیب 7/40 درصد در مقابل 5/23 درصد.

این شرایط نسبتاً سریع اتفاق افتاد و معمولاً در عرض یک ماه پاسخ یا بهبود خوبی حاصل می شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا