سلامت خانواده

رابطه کم شنوایی و زوال عقل – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو نت، تیمی به رهبری Dr.باپتیست گارنیر“، از دانشگاه پاریس استناد کنیدمی گوید: با توجه به بار بالای زوال شناختی و عدم درمان، شناسایی عوامل خطر قابل اصلاح مهم است.

به گفته محققان، «مهارت سلام “تفکر نه تنها از نظر اجتماعی افراد کم شنوایی را منزوی می کند، بلکه باعث می شود آنها برای مدت طولانی بدون ورودی شنیداری بمانند.”

علاوه بر این، کاهش شنوایی با کاهش حجم در مناطق حیاتی مغز همراه است.

با این حال، محققان گفتند سمعک باید برای بیماران مبتلا به کم شنوایی ناتوان بر اساس مزایای بالقوه برای کیفیت زندگی به جای کاهش زوال شناختی تجویز شود.

برای این مطالعه، تیم گارنیر داده‌های بیش از 62000 نفر در فرانسه (میانگین سن: 57 سال) را که بین ژانویه 2012 تا دسامبر 2020 دنبال شدند، تجزیه و تحلیل کرد. شرکت‌کنندگان 45 ساله و بالاتر در ابتدا تحت آزمایش‌های شناختی قرار گرفتند.

در مجموع 49 درصد شنوایی طبیعی داشتند. 38 درصد کم شنوایی خفیف داشتند. و 10 درصد کم شنوایی ناتوان کننده داشتند اما از سمعک استفاده نمی کردند. 3 درصد از سمعک استفاده کردند.

شرکت کنندگان در هر دو آزمون شنوایی و شناختی شرکت کردند.

به طور کلی، 27 درصد از شرکت کنندگان با کم شنوایی خفیف و 37 درصد با کم شنوایی ناتوان کننده، نمرات شناختی نشان دهنده اختلال داشتند.

محققان هیچ تفاوت قابل توجهی در خطر ابتلا به اختلالات شناختی بین افراد مبتلا به کم شنوایی ناتوان که از سمعک استفاده می کردند و افرادی که از سمعک استفاده نمی کردند، پیدا نکردند.

یک تجزیه و تحلیل مرتبط نشان داد که سمعک ممکن است خطر ابتلا به اختلالات شناختی را در افراد مبتلا به کم شنوایی ناتوان کننده و همچنین افسردگی کاهش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا