سلامت خانواده

هشدار به سلبریتی هایی که پیام رسان پزشکان می شوند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو ، سرهنگ داوود گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در خصوص سرمایه گذاری در حوزه ارزهای رمزنگاری شده گفت: ریسک این سرمایه گذاری بسیار زیاد است، یعنی هرکس وارد این بحث می شود باید بداند که کل او سرمایه ممکن است به سرقت رفته باشد.

وی در گفت و گوی تلویزیونی افزود: در این صورت تمام زندگی انسان به یک عدد 10-15 رقمی بستگی دارد و تمام سرمایه اش تحت الشعاع قرار می گیرد. بسیاری از مراجعین پلیس فتا به دلیل نداشتن سواد لازم، ساخت «ولت» را به شخص دیگری سپرده اند و همین فرد در اولین فرصت «ولت» را خالی کرده و تمامی ارزهای رمزنگاری شده را به گروگان گرفته است.

سرهنگ گودرزی در خصوص ورود افراد غیرمتخصص به حوزه سلامت اظهار داشت: شاهد هستیم که افراد غیرمتخصص زیادی به نام طب سنتی به دلیل ناآگاهی مردم وارد حوزه سلامت و یا در رشته های تخصصی می شوند.

وی افزود: به عنوان مثال کسانی هستند که خدمات ماساژ ارائه می دهند و وارد حوزه کاری فیزیوتراپ ها شده اند. ما موارد زیادی داشته ایم که مردم از این نسخه های غلط آسیب دیده اند.
وی با اشاره به فعالیت برخی از سلبریتی ها در این حوزه گفت: اخیرا شاهد بوده ایم که برخی از سلبریتی ها و افراد صاحب رسانه به دلایل مختلف، دیده شدن یا مسائل مالی به عنوان ابزار قرار گرفته و تبلیغ می شوند. کسانی که می خواهند اقداماتی انجام دهند که سلامت مردم را به خطر می اندازد باید بدانند که پلیس قطعا پیگیری خواهد کرد و کوتاهی نخواهد کرد.

وی در ادامه بیان کرد: موردی داشتیم که وارد بحث جراحی مغز و اعصاب شد و اعلام کردیم که اگر مشکل جسمی پیدا کردید، سوزن را در نوک انگشت یا پشت گوش خود قرار دهید، این مشکل حل می شود. در صورتی که فرد ممکن است بیماری حاد مرتبط با مغز و اعصاب داشته باشد که در صورت عدم مراجعه به موقع ممکن است زندگی وی را به خطر بیندازد.

گودرزی همچنین گفت: وقتی از آن فرد پرسیدیم که چرا آن کلیپ را منتشر کرده است، اظهار داشت که این کار را برای جذب مخاطب انجام می دهد، خودش آن اطلاعات را از صفحه دیگری گرفته است.

رئیس پلیس فتا ناآگاهی کاربران و نداشتن سواد رسانه ای را عامل این اتفاقات دانست و گفت: بسیاری از ما فریب زرق و برق فضای مجازی را خورده ایم و گاهی از ما استفاده ابزاری می کنیم و ناخواسته مطالبی را منتشر می کنیم که ممکن است حاوی محتوای مجرمانه

وی در ادامه اظهار داشت: امسال چند نفر را که پزشک نبودند و تحت عنوان پزشک مشغول به کار بودند را تحت عنوان پزشک قرار دادیم. بیش از 50 سایت این افراد را که تحت عنوان پزشک فعالیت می کردند مسدود کردیم.

گودرزی افزود: این صفحات بسیار پرطرفدار بودند و تعداد کل فالوورها بالای 5 میلیون نفر بود. از جمله پرونده های این پزشک نماها، در پی شکایت یک خانم، فردی را دستگیر کردیم که با زرق و برق و تبلیغات در صفحه مجازی خود مخاطب را جذب می کند و در زمینه جراحی های زیبایی به شدت تبلیغ می کند.

وی در تشریح جزئیات این پرونده گفت: این خانم با آگهی های آنها در صفحه ای برای جراحی افتادگی پلک مواجه شده بود. وقتی نزد ما آمد و پرونده را تشکیل داد، اعلام کرد که شب ها اصلا نمی توانم چشمانم را ببندم. وقتی آن فرد را دستگیر کردیم، متوجه شدیم که او اصلاً پزشک نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا