سلامت خانواده

ضرورت پیشگیری از جرائم در حوزه توزیع دارو و کالاهای سلامت محور – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم به ریاست حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجیعی با دستور کار «پیشگیری از جرائم در حوزه توزیع مواد مخدر و سلامت محور» برگزار شد. کالا”.

رئیس قوه قضائیه در بخشی از سخنان خود در این جلسه با اشاره به جایگاه و اهمیت شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: مصوبات شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم باید به شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم تقدیم شود. روسای قوا برای ابلاغ و اجرا. شهید رئیسی در دولت سیزدهم به پیشگیری از وقوع جرم و اجرای مصوبات شورای عالی پیشگیری توجه زیادی داشت. رئیس مجلس هم همین سیاست را دارد. همچنین تاکید می کنم که مصوبات این شورا که یک مجمع تخصصی و دلسوز است باید با نهایت دقت و تلاش اجرا شود. بار دیگر تاکید می کنیم که هزینه در بخش پیشگیری سرمایه گذاری محسوب می شود.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرائم در حوزه توزیع دارو و کالاهای سلامت محور موضوع جلسه امروز شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم موضوعی بسیار مهم و کوچکترین آسیب است. و مزاحمتی نباید در این ناحیه نفوذ کند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در مقوله پیشگیری از وقوع جرم در حوزه توزیع مواد مخدر و محصولات سلامت محور، تکمیل و رفع نواقص سامانه های جامع، آنلاین و متصل مرتبط با کنترل و کنترل است. توزیع دارو و فرآورده های سلامت محور در کشور. نه تنها در مقوله دارو و کالاهای سلامت محور، بلکه در بسیاری از مقوله ها و امور نیز باید به تکمیل و رفع نواقص سامانه های جامع و آنلاین توجه عاجل شود. قوانین و مقررات مربوطه در این زمینه وجود دارد، لذا نهادهای ذیربط و مسئول باید نهایت تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به روند نظارت بر توزیع دارو و محصولات سلامت محور در کشور گفت: نظارت بر عرضه دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی و کالاهای سلامت محور نباید تنها در پایان زنجیره تامین است، اما این نظارت باید فراگیر و کامل و سراسری باشد.

رئیس شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تصریح کرد: امروز از نظر دارو، درمان، تجهیزات و ملزومات پزشکی و کالاهای سلامت محور وضعیت خوبی در کشور داریم و برخی از داروهای تولید داخل به خارج از کشور صادر می شود. و برخی از هموطنان مقیم خارج از کشور نیز برای درمان استفاده می شوند. و برای رفع نیازهای پزشکی خود به داخل کشور می روند. بنابراین تاکید بر مشکلات و آسیب های این حوزه به معنای نادیده گرفتن نقاط قوت کشور در حوزه پزشکی، درمانی و پزشکی نیست؛ اما تاکید داریم که در حوزه دارو و محصولات سلامت محور کوچکترین آسیب و نقصی وجود نداشته باشد زیرا سلامت مردم یکی از مقوله های مهم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا