سلامت خانواده

از تامین ارز دارویی تا حل چالش های پرستاری – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، خسرو صادق نیت گفت: در دو جلسه گذشته شورای معاونان وزارت بهداشت، مهمترین مشکلات جامعه پرستاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهای رفع آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. یکی از مهم ترین مشکلات پرستاران عزیز، توزیع منابع مالی برای پرداخت معوقات آنها بود که عملکرد دانشگاه ها در این زمینه مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین میزان اضافه کاری به ازای هر ساعت کار پرستاران و میزان اضافه کاری مورد نیاز مورد بررسی قرار گرفت و راهکار رفع این مشکل و بازگرداندن مبلغ به تولید مثلی پس از برگزاری جلسات تخصصی با مسئولان پرستاری دانشگاه ها و انجمن های پرستاری، هر ساعت اضافه کاری کادر پزشکی طی نامه ای به هیات دولت منعکس می شود تا مراحل قانونی طی شود.

صادق نیت ادامه داد: مشکلات حوزه درمان و حل مشکل کمبود دارو و همچنین ارز مورد نیاز برای تامین مواد اولیه دارو مورد بررسی دقیق قرار گرفت تا به سرعت نیاز صنعت دارو تامین شود. حمایت دولت است و در ماه های آینده شاهد کاهش کمبود اقلام دارویی خواهیم بود. در کشور بودن

وی خاطرنشان کرد: از دیگر موضوعات مهم در این دو جلسه، طول عمر اعضای علمی و مشکلات دانشجویان مقاطع مختلف به ویژه تخصصی و فوق تخصصی بود که راهکارهایی برای آن ارائه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا