سلامت خانواده

ضرورت گسترش غربالگری سرطان در زنان با کمک فعالان مدنی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست بررسی موانع، مشکلات و آمارهای جمعی برای آگاهی بخشی به سرطان پستان به مناسبت ماه جهانی سرطان پستان با حضور فعالان مدنی، پزشکان و درمانگران و نمایندگان حوزه های اجتماعی و اجتماعی مراکز درمانی در زمینه های مرتبط با زنان و سرطان سینه. ، با هدف بررسی چالش های این حوزه به همت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان نهادهای مدنی و فعالان مدنی ضمن تاکید بر اهمیت پیشگیری و آگاهی بخشی در زمینه سرطان پستان بر نقش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت تاکید کردند. علم در زمینه پیشگیری و افزایش آگاهی در مورد سرطان سینه. که این دو مؤسسه با توجه به گستردگی فعالیت خود می توانند بر دانش آموزان دختر و دختران جوان و دانشجویان تأثیر بگذارند تا آنها را برای انجام غربالگری و آشنایی با سرطان سینه ترغیب کنند.

زهرا بهروز آذر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز به وظیفه این معاونت در زمینه پیگیری مسائل زنان و مطالبات آنان اشاره کرد و اظهار داشت: نهادهای مدنی و بخش خصوصی بازیگران مهمی هستند که باید شنیده شوند. . بیایید بشنویم این افراد رابط بین مردم و حل مشکلات هستند و با ظرفیت ها و تجربیات میدانی خود می توانند مشکلات را شناسایی و برای آنها راه حل ارائه دهند.

وی با تاکید بر اهمیت سلامت در میان زنان گفت: بیماری های زنان مشکلات روحی و جسمی گسترده ای را برای زنان ایجاد می کند و با توجه به مسئولیت های خانوادگی زنان و آسیب های خانوادگی، زمانی که مادران دچار انواع سرطان می شوند، توجه ویژه ای به زنان می شود. سلامتی لازم است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به تلاش دولت برای رفع موانع پیش روی تشکل های مدنی فعال در حوزه سرطان پستان اشاره کرد و یادآور شد: این معاونت تلاش خواهد کرد تا به مسائل و مشکلات شما و موانعی که برای عملیاتی شدن آن دارید گوش فرا دهد. ماموریت ها دولت تحویل خواهد داد.

بهروز آذر همچنین تصریح کرد: تلاش داریم با ارتباط با فعالان مدنی، پزشکان و نهادهای اجتماعی و درمانی مرتبط، ظرفیت‌های دولت از جمله طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع پیشگیری از سرطان پستان را بیش از پیش توسعه دهیم. گسترش غربالگری در بین زنان با کمک فعالان مدنی و نهادهای اجتماعی عملیاتی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا