بارداری

معاون بهداشت: سن مناسب بارداری ۱۵ تا ۴۹ سال است؛ لزوم الگوسازی برای جوانی جمعیت

به گزارش سلامت جو به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت در جلسه ستاد هماهنگی جوانان جمعیت، گفت: جوان بودن جمعیت یک موضوع ملی و جدی است. این امر مستلزم اقناع همه مسئولان و نهادها است.» وی تاکید کرد که جوانی جمعیت تنها مشکل دولت نیست و به کل کشور مربوط می شود.

رئیسی با اشاره به لزوم تصویب بودجه مناسب برای پیشبرد این برنامه ملی گفت: اعتبارات لازم برای اجرای این برنامه باید با همکاری مجلس تامین شود. وی با اشاره به اهمیت ساخت مسکن و خوابگاه متاهل برای دانشجویان خواستار گنجاندن این موضوع در برنامه ریزی های آتی شد.

معاون بهداشت رئیس جمهور همچنین به افزایش سن ازدواج در بین تحصیلکردگان و کاهش تعداد فرزندان این قشر اشاره کرد و گفت: باید با سرمایه گذاری روی افراد تحصیلکرده الگو قرار دهیم تا سایر افراد جامعه همچنین تشویق به بچه دار شدن می شوند.”

وی ادامه داد: تسهیلات و مشوق های ارائه شده به افراد متاهل تحصیل کرده می تواند تاثیر بسزایی در آینده جمعیت کشور داشته باشد. رئیسی همچنین بر لزوم ارائه ایده های جدید مبتنی بر فرهنگ های بومی و منطقه ای تاکید کرد و خاطرنشان کرد: این ایده ها لزوما نباید شامل تسهیلات مالی باشد.

وی به اهمیت تغییر نگرش جامعه نسبت به خانواده های چند فرزند اشاره کرد و گفت: صاحبان چهار فرزند باید بتوانند با سربلندی در جامعه زندگی کنند و این نگرش که خانواده های پرجمعیت از طبقات پایین جامعه هستند باید تغییر کند.

معاون وزیر بهداشت در ادامه افزود: وزارت بهداشت مسئول سلامت کل جمعیت کشور است و باید به برنامه هایی از جمله کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان در هنگام زایمان توجه ویژه داشته باشد.

وی در پایان به آمار مثبت در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: امید به زندگی در کشور از 55 سال به 80 سال رسیده است و این روند افزایشی مستلزم تخصیص اعتبار مناسب برای ادامه برنامه ها است. رئیسی همچنین از افزایش مراقبت از مادران باردار در سامانه شبکه بهداشت و درمان کشور از چهار برنامه به دوازده برنامه خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا