سلامت خانواده

نباید در نیمه دوم سال کمبود دارو داشته باشیم – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه شنبه 26 مهرماه) شورای اسلامی پس از بررسی گزارش مشترک کمیسیون های اقتصادی و ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی. در خصوص بررسی عملکرد یادداشت های موسوم به تولید و اشتغال گفت: کشاورزان و گندم کاران در حال تلاش هستند و دولت بخش قابل توجهی از مطالبات آنها را پرداخت کرده است و 42 موضوع باقی مانده است که دولت باید از آنها استفاده کند. بودجه تحت اختیار خود قرار دهد و این مطالبات را به طور کامل پرداخت کند.

وی گفت: با توجه به اینکه در آستانه فصل کاشت هستیم باید مطالبات کشاورزان هر چه سریعتر پرداخت شود. در صورت نیاز به اخذ مجوز از سران قوا برای پرداخت مطالبات آنها در اسرع وقت به آنها کمک خواهیم کرد تا این مطالبات را پرداخت کنند.

رئیس شورای اسلامی در مورد موضوع پرستاران گفت: تعداد پرستاران نسبت به تعداد تخت های بیمارستانی کم است. همچنین تعداد قابل توجهی از پرستاران فعلی کشور را زنان تشکیل می دهند که باید اضافه کار کنند و همین موضوع مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است. متاسفانه حقوق آنها به موقع پرداخت نمی شود.

قالیباف ادامه داد: برای پرداخت به موقع حقوق پرستاران پنج تلاش در بودجه پیش بینی شده است که انتظار می رود این قانون به شدت اجرا شود و دولت در پرداخت ها تاخیر نداشته باشد.

قالیباف درباره یکسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: در قانون برنامه هفتم توسعه منابع لازم برای اجرای یکسان سازی حقوق بازنشستگان پیش بینی شده و دولت موظف به اجرای قانون است. با توجه به اینکه مبلغی علی الحساب پرداخت شده است، باید در این زمینه قانون لحاظ شود و اگر این مبلغ به افرادی که واجد شرایط نبوده اند داده شده است، سازمان برنامه و بودجه اصلاحاتی را در این روند اعمال کند تا این موضوع ادامه دارد. پیدا نکردن

رئیس شورای اسلامی با بیان اینکه برآورد ما برای تناسب حقوق بازنشستگان 50 تا 55 همات است، ادامه داد: با افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده حدود 70 تا 75 همات اعتبار در اختیار دولت قرار می گیرد و این امر اعتبار مسئول اجرای قانون مذکور می باشد. است به منظور نداشتن کسری بودجه، کسانی که ز آنها حق دریافت این پول را ندارند و دولت باید به این موضوع رسیدگی کند.

وی درباره وضعیت دارو گفت: در همان تریبون مجلس به رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه تاکید کردم که وظیفه جبران مابه التفاوت ارز از دلار 4200 تومان به 28500 تومان برای کالای مصرفی 24000 تومان است. تجهیزات پزشکی باید بر این اساس اعتبار کمی برای این حوزه پیش بینی نکرده بودیم و این چند برآورد از سوی مجلس نبود، بلکه اصرار دولت بود.

رئیس شورای اسلامی تاکید کرد: باید تمهیدات به گونه ای اندیشیده شود که در نیمه دوم سال مشکل دارویی نداشته باشیم. تامین مالی موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا