اخبار سلامت

سخت گیری سازمان غذا و دارو برای فرآورده های غذایی برگشتی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، عبدالعظیم بهفر با اشاره به سخت گیری سازمان های نظارتی و بهداشتی در خصوص بهداشت و ایمنی فرآورده های غذایی و آشامیدنی اظهار داشت: محموله های غذایی که مرجوع می شود عمدتاً به دلیل مشکلاتی از جمله آلودگی میکروبی است. استفاده از افزودنی های غیر مجاز، بقیه سموم شیمیایی و عدم رعایت شرایط نگهداری است.

وی افزود: آلودگی میکروبی از جمله وجود باکتری، ویروس و قارچ مانند سالمونلا و اشرشیاکلی یکی از دلایل اصلی بازگشت محصولات است که می تواند سلامت مصرف کنندگان را با خطرات جدی مواجه کند. همچنین استفاده از مواد نگهدارنده یا افزودنی های غیرمجاز یا بیش از حد باعث مشکلات زیادی در سلامت محصولات می شود.

مدیرکل فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو همچنین به موارد دیگری از جمله مواد حساسیت زا بدون برچسب، عدم رعایت تاریخ انقضا و آلودگی فیزیکی مانند وجود اجسام خارجی اشاره کرد و گفت: عدم ارائه اطلاعات کامل و صحیح. بر روی بسته بندی یا استفاده از مواد اولیه غیر استاندارد نیز از جمله عواملی است که می تواند منجر به بازگشت محموله ها و حتی جریمه و توقف تولید شود.

وی تاکید کرد: سازمان غذا و دارو به شدت با موارد تخلف برخورد خواهد کرد و تولیدکنندگان موظف هستند در تمامی مراحل تولید و بسته بندی ضوابط و استانداردهای بهداشتی لازم را برای حفظ سلامت جامعه رعایت کنند. برای جلوگیری از این چالش ها، محصولات مرجوعی سازمان غذا و دارو قوانین سختگیرانه ای مانند قوانین واردات محصولات غذایی و آشامیدنی را اعمال می کند تا از سلامت و ایمنی محصولات اطمینان حاصل شود و با تخلفات به شدت رعایت و با آنها برخورد شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا