اخبار سلامت

آموزش غیرقانونی دندان سازی توسط افراد بی تجربه در جامعه

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، سی و یکمین کنگره سالانه علمی بین المللی پروتزهای دندانی با حضور جمعی از اساتید حوزه پروتزهای دندانی، اساتید و اعضای هیئت مدیره دانشگاه المپیک در محل هتل المپیک برگزار شد. جامعه دندانپزشکان، اعضای شورای برگزارکننده و مهمانان و اصحاب رسانه.

پروتز فرهاد فخرخر; دبیر اجرایی شصتمین کنگره علمی بین المللی سالانه پروتزهای دندانی به عنوان اولین سخنران این نشست اظهار داشت: این کنگره با بررسی ها و برنامه ریزی های اولیه و با تلاش تخصصی و دقیق همه مردم از دی ماه سال گذشته کار خود را آغاز کرد. ، به این مرحله رسیده است.

دبیر اجرایی سی و یکمین کنگره علمی بین المللی سالانه جامعه دندانپزشکان ایران ادامه داد: قبل از ورود به روال همیشگی کنگره باید به افتخار بزرگی که از برگزاری 30 جلسه قبلی این کنگره حاصل شده است اشاره کنم. هر جلسه از کنگره دانشمندان با ارائه تجربیات جدید و دیدگاه های جدید به پیشرفت علمی و حرفه ای افراد کمک کرده است. تلاش ما همواره بر این بوده است که جلسات آموزشی و ارائه علمی را به بهترین و تخصصی ترین شکل ممکن برگزار کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه این کنگره به مدت 4 روز برگزار می شود و دارای 20 امتیاز بازآموزی است، افزود: امسال ارائه های علمی در قالب سخنرانی و با استفاده از قالب های مختلف با تجربه ای جدید و هدفمند انجام می شود. همچنین لازم به ذکر است که این کنگره علمی با محوریت اصول علمی و ارائه استاندارد از اولین تجربیات اصولی و متمایز خود بهره خواهد برد تا تقدیم تمامی عزیزان حاضر گردد.

فخردار افزود: با توجه به تجربه ثابت شده بهره وری زیادی از بحث ها داشته ایم و برای اولین بار در کنگره علمی CIVCOM اتاق ویژه ای را برای پنل های بحث و گفتگو در نظر گرفته ایم و در طول 4 روز برگزاری کنگره، بنابراین که بتوانیم موضوع علمی را به صورت استاندارد در اختیار عزیزان قرار دهیم

وی در پایان گفت: انشالله امسال برای اولین بار نمایشگاه عکس برپا می شود و در این نمایشگاه آثار نقاشان برجسته خارجی با محوریت استانداردهای علمی به نمایش گذاشته می شود. هدف از برپایی این نمایشگاه استفاده از تجربیات بین المللی برای ارتقای علمی و هنری است و همچنین لازم به ذکر است که این کنگره علمی شامل 108 ارائه شامل 12 بحث، 12 کارگاه و 55 سخنرانی می باشد که در آن 50 نفر از همکاران به عنوان مدیر پنل می باشند. حضور دارد.

در حال برداشتن گام های موثری برای بهبود شرایط دندانپزشکی هستیم

در ادامه جلسه دکتر حسینعلی مهگلی; دبیر علمی کنگره تصریح کرد: دوستان در بعد علمی کنگره تلاش زیادی کرده اند و حدود 170 سخنران و مدیر پنل در این دوره حضور خواهند داشت. همچنین 12 پنل و 12 کارگاه خواهیم داشت که نشان می دهد در این دوره از کنگره شاهد تغییراتی در اجرا خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه سی و یکمین کنگره علمی جامعه دندانپزشکی ایران را برگزار می کنیم و این نشان دهنده اهمیت رشته پروتزهای دندانی در کشور است، گفت: امروزه رشته دندانپزشکی بسیار گسترش یافته و دارای جایگاه ها و رشته های تخصصی است. همچنین با مطرح شدن بحث دیجیتال شاهد پیشرفت های شگرفی بوده ایم و لازم است در این زمینه در کنار سایر حوزه ها مانند حوزه بالینی و آزمایشگاه پیشرفت کنیم.

در زمینه پروتزهای دندانی به چندین رشته تخصصی مختلف نیاز داریم مانند دندانپزشکی که دارای رشته های تخصصی پروتز، جراحی و ترمیمی و … باشد که امیدواریم در این کنگره به این پیشرفت ها دست یابیم.

وی در ادامه افزود: از دوستان و همکاران خود در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تقاضا داریم با توجه به اهمیت کار و اهمیت رشته پروتزهای دندانی برای ادارات اجرایی و دستگاه های دولتی آن را بهتر و شفاف تر کنند. ما واقعاً در بخش علمی و آموزشی این رشته با مشکلات زیادی روبرو هستیم و هم از نظر جسمی و هم از نظر مالی نیاز به کمک داریم. همچنین نیاز داریم بحث تربیت معلم در این زمینه در مراکز عملی و دانشگاهی حضور داشته باشد و امیدواریم به این موضوع نیز رسیدگی شود.

این کار یک پروژه جمعی بزرگ است

پروتز فرید هاشم نژاد; رئیس هیئت مدیره جامعه دندانپزشکان ایران نیز در این نشست خبری گفت: در آستانه سی امین کنگره علمی جامعه دندانپزشکان ایران بر خود لازم می دانم از پیشکسوتان عزیز تشکر و قدردانی کنم. بزرگانی که سنگ بنای این جامعه را بنا کردند. امیدوارم نسل جوان این رشته که در آینده در پست های هیات مدیره قرار می گیرند با سربلندی به پیشرفت ادامه دهند و جامعه دندانپزشکی کشور را به مراحل بالاتر برسانند.

در ادامه هاشم نژاد با بیان اینکه حدود صد نفر در برگزاری این کنگره مشارکت داشتند و این نکته نشان می دهد که برای موفقیت در چنین برنامه هایی نیاز به کار گروهی بسیار گسترده است، افزود: اولین نکته مهم این است که این کار پروژه بزرگی است. . جمعی است. هدف اولیه این کنگره علمی ارتقای سطح علمی و ارائه آخرین دستاوردهای علمی در زمینه دندانپزشکی است. اما پشت این هدف آشکار، هدف دیگری نهفته است و آن افزایش همبستگی صنفی است. این کنگره فرصتی است برای جمع آوری افراد با گرایش ها و ایده های مختلف تا دوباره دور هم جمع شوند و با یکدیگر گفتگو کنند. این تعاملات صنفی نه تنها به تبادل تجربیات کمک می کند، بلکه باعث نزدیک شدن و افزایش همبستگی بین همکاران می شود.

وی افزود: نکته بسیار مهم دیگری که همواره چه در دوره فعلی و چه در دوره های قبل جزء سیاست های هیئت مدیره بوده است، بحث تعامل حداکثری با مجامع و انجمن های علمی در حوزه دندانپزشکی در کشور ما تمام تلاش خود را برای تعامل هر چه بیشتر با این جوامع انجام داده ایم. زیرا مطمئن هستیم که کمک به یکدیگر و استفاده از تجربیات سایر انجمن های علمی به ویژه جامعه دندانپزشکی کشور به موفقیت کنگره علمی CVICOM کمک شایانی خواهد کرد. همچنین از جناب آقای دکتر تاجر نیا و جناب آقای دکتر بهزاد فرخزاد بابت همکاری بسیار خوبشان در برگزاری این کنگره علمی تشکر می کنم.

وی با اشاره به حضور یکی از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه گفت: از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تقاضا داریم در تسهیل صدور پروانه های پزشکی به ما کمک کنند و علاوه بر آن برای آموزش های غیرمجازی که در گوشه و کنار این حوزه برگزار می شود باید چاره ای بیندیشند چرا که در این کنگره از سطح بالای علم و نوآوری آن بهره مندیم و انتظار داریم که تمامی امور مرتبط این رشته در کشور در همین سطح خواهد بود.

ما از آموزش غیرقانونی جلوگیری می کنیم

دکتر رضا یزدانی; دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با بیان نکاتی به برپایی این کنگره پرداخت و افزود: کاری که انجام می شود بسیار سخت است و حاصل ماه ها تلاش است. تلاش و تلاش برای انجام یک اتفاق خوب. در راه کنگره، همکاران ما تجربیات خود را به اشتراک می گذارند و این فرصت را دارند که از اتفاقات جدیدی که در حوزه کاری آنها رخ می دهد بگویند.

یزدانی در ادامه با بیان اینکه طی جلسات متعدد با آقای هاشم نژاد موارد مهمی از جمله آموزش های غیرقانونی که وجود دارد را مطرح و بررسی کردند، افزود: متأسفانه شاهد آموزش های دندانپزشکی در سطح جامعه بوده ام که غیرقانونی بوده و توسط این آموزش ها انجام می شود. افرادی که تجربه ندارند بنابراین ما به دنبال جلوگیری از این اتفاقات هستیم. از طرفی باید شرایط آموزشی را فراهم کنیم تا متقاضیان توسط صاحبان این تخصص آموزش ببینند.

وی گفت: متأسفانه شرایط آموزشی در برخی حوزه ها برای دانشکده هایی که مسئولیت آموزش را بر عهده دارند مساعد نیست. باید با دقت و هوشمندی بیشتری تصمیم گیری کنیم و در این مسیر همکاری با دانشکده ها از اهمیت بالایی برخوردار است. معلمان و اساتید ارزش ویژه ای دارند و هر کدام نقش ویژه ای در این فرآیند دارند. در کنار این موارد، توجه بیشتر به بیماران و نیازهای آنها ضروری است.

حمایت از سالمندان در سراسر کشور که از دندان مصنوعی استفاده می کنند

منوچهر راشوند; در بخش پایانی این نشست، مسئول سخنرانی سی امین کنگره علمی بین المللی پروتزهای دندانی، در بخش پایانی نشست به بیان نکاتی در خصوص ارائه خدمات ویژه به سالمندان در این کنگره پرداخت و گفت: به مناسبت به مناسبت روز ملی پروتزهای دندانی، این طرح برای حمایت از سالمندان در سراسر کشور که دارای پروتز هستند، در نظر گرفته شده است. از آن استفاده می کنند، اجرا می شود. سالمندان می توانند درخواست خود را از اول تا چهارم آبان از طریق شماره واتس اپ و سایر شبکه های مجازی که اعلام می شود ارسال کنند تا درخواست آنها برای ارائه خدمات لازم بررسی شود. همچنین دفتر ویژه ای برای پاسخگویی به سوالات در نظر گرفته شده است که تمامی آنها رایگان است.

این استاد پیشکسوت گفت: افرادی که توانایی مالی ندارند در اولویت دریافت این خدمات هستند. این سرویس معمولا به افراد بالای 50 سال ارائه می شود و برای دریافت آن باید درخواست رسمی ارسال شود. تماس تلفنی مستقیم امکان پذیر نیست و درخواست ها باید به صورت آنلاین ثبت شوند. در صورت نیاز به خدمات پیشرفته تر، این افراد به پزشکان متخصص و دندانپزشکان معرفی خواهند شد. پزشکان مربوطه با این عزیزان ارتباط برقرار کرده و خدمات لازم را ارائه خواهند کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا