سلامت خانواده

بر محصولات خام کشاورزی نظارت می شود / نیاز به گواهی محصولات

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، مهدی انصاری گفت: از آنجایی که وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو مسئولیت تامین ایمنی و سلامت، کیفیت و کارایی محصولات بهداشتی را بر عهده دارند، موضوع نظارت بر محصولات بهداشتی در سطح عرضه از وظایف قانونی این سازمان است. ، که همیشه در حال اجراست. .

وی افزود: نظارت بر فرآورده های خام کشاورزی سال هاست به وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو محول شده است، با توجه به اینکه نظارت بر فرآورده های خام کشاورزی در سطح عرضه توسط سازمان غذا و دارو انجام می شود. یک وظیفه برای چندین سال باید گفت بیشترین عدم انطباق نمونه های آزمایشگاهی در حوزه مواد غذایی است که بیشتر مربوط به عدم انطباق محصولات خام کشاورزی در سطح عرضه است.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در بین اقلام غذایی بیشترین عدم رعایت مربوط به محصولات خام کشاورزی مانند سبزیجات است. غذای تازه و بیشتر میوه ها به دلیل استفاده از سموم کشاورزی است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی موظف به صدور گواهینامه تمامی مزارع و باغات شده است، گفت: در حال حاضر میزان نظارت بر محصولات خام کشاورزی محدود به چند محصول پرمصرف است که توسط سازمان غذا و دارو انجام می شود. در صورت تایید محصولات و البته توسعه آزمایشگاه های خصوصی، می توان محصولات بیشتری را زیر نظر گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا