سلامت خانواده

استفاده از داروهای OTC برای درمان سرماخوردگی در کودکان زیر 6 سال توصیه نمی شود

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، الناز ذخی از حر کرد: درمان سرماخوردگی علامتی است و در کودکان و بزرگسالان متفاوت است. استفاده از داروهای OTC برای تسکین علائم سرماخوردگی در کودکان زیر شش سال به دلیل عوارض جانبی بیشتر از فواید به طور معمول توصیه نمی شود.

وی افزود: استامینوفن یکی از پرمصرف ترین داروهایی است که برای کنترل تب در روزهای اولیه سرماخوردگی استفاده می شود، اما در صورتی که چندین داروی مختلف برای سرماخوردگی و سرماخوردگی چند داروی مختلف وجود داشته باشد، دوز آن باید توسط پزشک یا داروساز تنظیم شود. ضد سرفه برای مدیریت دوز داروها باید به داروساز اطلاع داده شود.

کارشناس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: آسپرین برای کنترل تب سرماخوردگی توصیه نمی شود و این دارو هرگز به افراد زیر 18 سال داده نشود زیرا عوارض خطرناکی دارد.

وی ادامه داد: نوشیدن مایعات کافی ولرممصرف چای و سوپ و استفاده از نبات های گیاهی برای کودکان بالای هشت سال در رفع گلودرد موثر است.

ذوقی خاطرنشان کرد: سرماخوردگی یک عفونت ویروسی است و نیازی به آنتی بیوتیک ندارد، استفاده نادرست از آنتی بیوتیک ها می تواند منجر به مقاومت آنتی بیوتیکی و عوارض جانبی در کودکان شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا