اخبار سلامت

جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه موضوع اجلاس وزرای بهداشت

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، محمدرضا ظفرقندی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نسل کشی، نوزاد کشی و حمله به بیماران و بیمارستان های منطقه اظهار داشت: هر ساله اجلاس EMRO به بررسی مسائل بهداشتی می پردازد. دارو و پیشگیری از بیماری های شایع و مسری است اما امسال این اجلاس در قطر متاثر از جنایات صهیونیسم در منطقه خواهد بود و هفتاد و یکمین نشست وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در قطر برگزار می شود. سال و در این اجلاس جنایات صهیونیسم در منطقه بررسی می شود.

وی با تاکید بر اینکه همه کشورها باید کمک های پزشکی به لبنان و غزه را در دستور کار قرار دهند، افزود: امسال به دلیل آسیب های وحشتناک رژیم کودک کش با شرایط ویژه ای مواجه هستیم و وظیفه داریم از مردمی که در این کشور هستند حمایت کنیم. مجروح در بیمارستان ها

وی بررسی وضعیت بیماری هایی مانند تب دنگی و آبله میمون در کشورهای منطقه (AMRO) را از دیگر موضوعات مطرح شده در اجلاس قطر برشمرد و یادآور شد: بحث ویژه امسال شرایط بحرانی بیمارستان ها و درمان خواهد بود. از مجروحان حوادث لبنان و غزه.

وزیر بهداشت تصریح کرد: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در حد توان به غزه و لبنان کمک کرده است و تعدادی مجروح لبنانی نیز در بیمارستان های ایران بستری شده اند.

هفتاد و یکمین نشست کمیته منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت از 23 تا 26 اکتبر در دوحه قطر برگزار می شود. 22 کشور افغانستان، بحرین، جیبوتی، مصر، ایران، عراق، اردن، کویت، لبنان، لیبی، مراکش، عمان، پاکستان، فلسطین، قطر، عربستان سعودی، سومالی، سودان، سوریه، تونس، امارات متحده عربی و یمن اعضای امرو هستند.

هیئتی از ایران به ریاست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای شرکت در این نشست به قطر سفر می کند. ظفر قندی در حاشیه این دیدار با وزرای بهداشت پاکستان، قطر، مصر، عربستان سعودی، عمان، تونس، لیبی، کویت، امارات متحده عربی و عراق و تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان بهداشت جهانی و حنان بلخی، مدیر دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان. بهداشت جهانی تشکیل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا