بارداری

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

به گزارش سلامت جو به نقل از ایسنا، به نقل از مدیکال دیالوگ، نتایج تحقیقات نشان داد با وجود توصیه های قوی در حمایت از مصرف اسیدهای چرب امگا 3 برای نتایج بهینه بارداری و سلامت کودکان، 25 درصد از زنان باردار به ندرت یا هرگز ماهی مصرف نمی کنند. در دوران بارداری. آنها از آن استفاده نمی کنند، همچنین تعداد کمتری از آنها از مکمل های امگا 3 استفاده می کنند.

اسیدهای چرب امگا 3 نقش مهمی در رشد جنین در دوران بارداری دارند. مصرف کافی امگا 3، به ویژه اسید دوکوزاهگزانوئیک، از عملکرد شناختی و بینایی سالم در جنین در حال رشد حمایت می کند.

امیلی اوکن، محقق ارشد این تحقیق، استاد دانشکده پزشکی هاروارد و رئیس بخش پزشکی جمعیت در موسسه مراقبت‌های بهداشتی هاروارد، می‌گوید: دریافت کافی این مواد مغذی در دوران بارداری برای جلوگیری از زایمان زودرس و ارتقای سلامت و رشد عصبی حیاتی است. کودک. اسیدهای چرب امگا 3 مواد مغذی ضروری برای حمایت از نتایج مثبت سلامت هستند.

این مطالعه همگروهی از داده های ارائه شده در مورد مصرف ماهی توسط 10800 زن باردار و داده های دریافت مکمل از 12646 زن باردار که بخشی از برنامه اثرات محیطی بر پیامدهای سلامت کودک بودند استفاده کرد.

نتایج این تحقیق نشان داد که حدود 25 درصد از شرکت کنندگان ماهی نمی خورند یا ماهی کمتر از یک بار مصرف می کنند و تنها 16 درصد از مکمل ها استفاده می کنند.

استفاده از مکمل ها در بین افرادی که ماهی کمتری مصرف می کردند کمتر رایج بود و این گروه را در معرض خطر بیشتری برای دریافت ناکافی اسید چرب امگا 3 قرار می داد.

علاوه بر این، مصرف مکمل در میان افرادی که در معرض خطر بالاتر برای پیامدهای نامطلوب بارداری یا BMI بالاتر قرار داشتند، کمتر رایج بود.

اوکن افزود: “نتایج تحقیقات ما اطلاعات به روز شده ای را در مورد توصیه ها و منابع مهم بهداشت عمومی برای حمایت از مکالمات بالینی برای تشویق مصرف ماهی کم جیوه در دوران بارداری و مکمل های امگا 3 در میان غیر ماهی خواران ارائه می دهد.” .

یافته های این تحقیق در مجله تغذیه سلامت عمومی منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا