سلامت خانواده

پایش سلامت محصولات خام کشاورزی پرمصرف – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی انصاری افزود: از آنجایی که تضمین ایمنی و سلامت، کیفیت و بهره وری مسئولیت محصولات بهداشتی بر عهده وزارت بهداشت و بر این اساس سازمان غذا و دارو موضوع نظارت بر محصولات بهداشتی در سطح عرضه است. بخشی از وظایف قانونی این سازمان همواره در حال اجراست.

وی ادامه داد: علاوه بر این نظارت بر فرآورده های خام کشاورزی سال هاست که به وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو محول شده است. با توجه به اینکه بحث نظارت بر فرآورده های خام کشاورزی در سطح عرضه سال هاست که توسط سازمان غذا و دارو به عنوان یک تکلیف انجام می شود، باید گفت که بیشترین عدم انطباق نمونه های آزمایشگاهی در حوزه مواد غذایی عمدتاً مربوط می شود. به عدم انطباق محصولات خام کشاورزی در سطح عرضه.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجه تصریح کرد: در بین اقلام غذایی بیشترین عدم رعایت مربوط به محصولات خام کشاورزی از جمله سبزیجات تازه است. خوردن و بیشتر میوه ها به دلیل استفاده از سموم کشاورزی است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی موظف به صدور گواهینامه تمامی مزارع و باغات شده است، گفت: در حال حاضر میزان نظارت بر محصولات خام کشاورزی محدود به چند محصول پرمصرف است که توسط سازمان غذا و دارو انجام می شود. در صورت تایید محصولات و البته توسعه آزمایشگاه های خصوصی، می توان محصولات بیشتری را زیر نظر گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا