سلامت خانواده

آنتی بادی های موجود در شیر مادر از نوزادان محافظت می کند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو نت، دکتر “صندلی خاروینان سگ ها“، رهبر تیم تحقیق کنید و استاد آلرژی و ایمونولوژی در بیمارستان کودکان گولیسانوگفت: «با دیدن چنین ارتباط واضحی بین سطوح بالاتر ضد باد و تاخیر در عفونت روتاویروسدلگرم کننده بود.”

این تحقیق گنجانده شده است تجزیه و تحلیل نمونه ها شیر مادر یکی از 695 زن در فنلاند، ایالات متحده، پاکستان، پرو و ​​بنگلادش بود.

محققان سطح برخی از آنتی بادی های IgA و IgG سیستم ایمنی تولید شده در شیر مادر را اندازه گیری کردند و آنها را با ۱۶۰۷ پروتئین های 30 میکروب مرتبط با بیماری مقایسه شدند.

تنوع جهانی شرکت کنندگان کلید این امر است تحقیق کنید بود

خاروینان سگ ها ما این انتظار را در کشورها داریم متفاوت استبه دلیل بیماری های مختلف در مناطق متفاوت است دنیا در حال گردش است، ما تفاوت هایی در سطوح آنتی بادی پیدا می کنیم، اما این یکی از اولین موارد است بارها یک مقایسه سر به سر برای ده ها نفر است پاتوژن در چندین قاره وجود دارد.”

این مطالعه نشان داد که شیر مادر از مادر حاوی سطوح بالایی از آنتی بادی های سیستم ایمنی IgA و IgG با توانایی کودک در حذف روتاویروس که می تواند باعث اسهال شدید و گاهی تهدید کننده زندگی شود.

محققان خاطرنشان کردند که مادرانی که در کشورهای کم درآمد زندگی می کنند به طور معمول دارای سطوح هستند بالاتر آنتی بادی های محافظ در شیر مادرشان در مقایسه با زنان کشورهای ثروتمندتر.

این امر به ویژه در مورد آنتی بادی های ضد میکروب هایی که باعث ایجاد آن می شوند صادق است شیگلا و پنوموکوک دو عامل اصلی بیماری و مرگ نوزادان و کودکان در کشورهای فقیر هستند.

یک یافته غیرمنتظره وجود داشت: زنانی که اضافه وزن یا چاق داشتند، در مقایسه با زنان با وزن طبیعی، سطوح پایین تر آنها آنتی بادی های محافظ در شیر مادر داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا