اخبار سلامت

شرط اصلاح سیاست های ارزی تجهیزات پزشکی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، سید حیدر محمدی در نشست خبری «دومین نمایشگاه مد و لباس ایران» با اشاره به اینکه نقدینگی یکی از مشکلات بزرگ شرکت های تجهیزات پزشکی است، اظهار داشت: موضوع اصلاح سیاست ارزی رسما آغاز شد. در سال 1401 و به دلیل اینکه زیرساخت های پرداخت اعتبار در حوزه تجهیزات پزشکی اجرا نشد و امروزه این موضوع هنوز مشخص نشده است.

وی با اشاره به سهمیه ارزی 600 میلیون دلاری لوازم پزشکی در 6 ماهه نخست سال افزود: این سهمیه ارزی 4200 تومانی تنها مربوط به لوازم پزشکی است و تجهیزات سرمایه ای از آن حذف شده است. یک دلار دیگر برای 6 ماه دوم داریم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه موضوع اصلاح سیاست های ارزی تجهیزات پزشکی یکی از موضوعات مهم این سازمان است، گفت: این موضوع موافقان و مخالفان زیادی دارد، تصمیم گیری در این زمینه بسیار سخت است و منوط به برگزاری نشستی با مقامات ارشد کشور است. .

وی خاطرنشان کرد: برای اصلاح سیاست های ارزی، نظرات انجمن ها به صورت فعال جمع آوری می شود، اما باید ملاحظات آن ها مورد توجه قرار گیرد زیرا کوچک نگه داشتن بازار تجهیزات به نفع تولیدکنندگان نیست و باید تصمیماتی اتخاذ شود که حداقل باعث شود. آسیب به مردم و تولیدکنندگان

محمدی از پیگیری های لازم برای تامین نقدینگی در حوزه تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: 50 فقره تسهیلات همتی با مجوز بانک مرکزی در حوزه دارو، تجهیزات و شیرخشک ابلاغ شده است که لیست آنها را در اختیار آنها قرار خواهیم داد. در صورت اعلام نیاز مجدد بانک مرکزی.

تاریخ برگزاری ایران مد

قاسمی افزود: این نمایشگاه با حضور 250 شرکت و با حضور تولیدکنندگان و واردکنندگان برگزار می شود. همچنین 50 شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه فعال خواهند بود.

به گفته وی در این نمایشگاه هیئت های تجاری از روسیه و آفریقا نیز حضور خواهند داشت تا موضوع صادرات و روابط بین الملل در سال های آینده تقویت شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا