اخبار سلامت

ارائه تمام خدمات درمانی اورژانسی در تعطیلات نوروز/ تأمین کافی دارو و خون در نوروز 1403

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، بهرام عین اللهی در حاشیه هفتمین اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه درمان. ، دو نوع خدمات قابل ارائه است یکی انتخابی یا غیر فوری و دیگری فوری. یا اورژانسی است که در ایام نوروز تمام خدمات اورژانسی در مراکز درمانی ارائه می شود.

وی آمادگی حوزه سلامت و بازرسی های گروه های بهداشتی را در ایام نوروز گسترده و مهم عنوان کرد و گفت: در این ایام اماکن اقامتی، تفریحی و همچنین مراکز تهیه، عرضه و توزیع مواد غذایی در به منظور جلوگیری از بروز بیماری ها و مسمومیت ها بررسی و پایش می شود. همچنین همکاران اورژانس با آمادگی 100 درصدی در این ایام در کنار مردم حضور دارند.

وزیر بهداشت به افزایش آمار تصادفات و سوانح رانندگی در ایام نوروز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: متأسفانه آمار تصادفات رانندگی در این ایام نسبت به سایر روزهای سال زیاد است، هرچند مراکز اورژانس و پزشکی کشور در این ایام هستند. آمادگی کامل برای ارائه خدمات؛ اما از مردم عزیز نیز می خواهیم که قوانین رانندگی را رعایت کنند و امیدواریم در ایام نوروز امسال شاهد کاهش تصادفات، تلفات و جراحات باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در ایام نوروز پزشکان متخصص در تمامی بیمارستان ها حضور خواهند داشت، گفت: بر اساس بخشنامه صادره از سوی وزارت بهداشت، حضور متخصصان در رشته های مختلف در بیمارستان ها به منظور ارائه خدمات درمانی بهینه به بیماران تاکید شده است.

وی با اشاره به وضعیت خوب عرضه دارو در سال جاری نسبت به سال های گذشته که با هماهنگی بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه محقق شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در تامین داروهای اورژانسی، سرم وضعیت خوبی داریم. و فرآورده های خونی برای ایام نوروز و همچنین موجودی دارویی کافی است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تاکنون 7 جلسه حضوری و 10 جلسه حضوری روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور در دولت مردمی برگزار شده است، گفت: معاونان وزارت بهداشت با ذیربط معاونت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی برای پیشرفت بهتر و هماهنگی در اجرای برنامه‌ها، به‌طور منظم تشکیل جلسه می‌دهند و اتفاق نظر دارند. زیرا معتقدیم برای ارتقای عملکرد وزارت بهداشت در جهت افزایش رضایتمندی مردم باید از مشکلات دانشگاه ها آگاه بود و برای رفع آنها تلاش کرد.

وی با بیان اینکه در نشست روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی، معاونان وزارت بهداشت ارزیابی های خود را از وضعیت دانشگاه ها ارائه کردند، گفت: روسای دانشگاه ها سوالات و شبهات خود را مطرح کردند و به صورت تخصصی ارائه کردند. پاسخ به سوالات آنها و ارائه راهکارهای مدیریتی لازم. تبدیل شد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه جلسه بسیار خوبی با رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیران این سازمان داشتیم که در این جلسه مشکلات و مسائل اعتباری توسط تعدادی از روسای دانشگاه های علوم پزشکی و یک نفر بیان شد. هماهنگی بسیار خوبی برای حل این مشکلات ایجاد شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا