سلامت خانواده

«اولویت پیشگیری بر درمان» باید شعار وزارت بهداشت باشد

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از و به نظر می رسیدمحمدرضا ظفرقندی اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل ساختار، ماهیت کار و وظایف گسترده ای که بر عهده دارد با طیف وسیعی از مردم، دانشجویان، اساتید و دانشگاه ها در ارتباط است و باید بسیاری از آنها را اجرا کند. برنامه های ملی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است؛ در همه این موارد شعار اصلی ما از جمله شعار حوزه امنیتی باید «پیشگیری مقدم بر درمان است» باشد، یعنی ضعف ها یا تهدیدها را قبل از بروز و تبدیل شدن به بحران پیش بینی و از آن پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای کار وزارتخانه خود با اعتراض پرستاران مواجه بوده است، تصریح کرد: باید با روش های دقیق و علمی چنین مواردی را پیش از تبدیل شدن به اعتراض پیش بینی و حل کنیم.

وزیر بهداشت گفت: اگر در حوزه سلامت شاهد پیشرفت شاخص هایی مانند کاهش مرگ و میر ما نوزادان و مادرانی هستیم که در دنیا نمونه است، به دلیل توجه به پیشگیری، این نوع اقدامات هم ارزش دینی دارد و هم ارزش ملی و نیازمند نگاه دقیق و گسترده است، بنابراین حفاظت نیز باید بتواند نقش خود را ایفا کند. با پیشگیری از حوادث برای بازی در این چارچوب

ظفرکندی خاطرنشان کرد: 40 سال است که با دانش آموزان سر و کار دارم و می دانم که اگر مشکلات آنها را زودتر با گفت و گو حل کنیم، این روش بهتر جواب می دهد و این گونه مسائل نیاز به پیش بینی دارد.

وی تصریح کرد: آنچه همه ما باید به آن متعهد باشیم قانون است، هیچ چیزی در کشور مافوق قانون نیست و امام و مقام معظم رهبری قانون را فصل الخطاب معرفی کرده اند.

وزیر بهداشت یادآور شد: نقش حراست در درجه اول یک نقش علمی است به طوری که شناخت نقاط قوت و ضعف، پیش بینی حوادث و بحران ها، هشدار نسبت به آنها و مواردی از این دست نیازمند نگاه علمی و آینده نگر است.

ظفرقندی تصریح کرد: اقدام ساده و سنتی این است که به هنگام وقوع بحران وارد آن شویم در حالی که دوران این نوع نگاه و کنش گذشته است.

وی با اشاره به اینکه هدف همه ما حل مشکلات مردم در حوزه سلامت و رسیدن به اهداف عالیه کشور است، ابراز امیدواری کرد با کمک همگان و توجه به نگرش پیشگیری و احترام برای قانون، قبل از بروز مشکلات با نگرش عملی و پیش بینی های لازم مشکلات را شناسایی و حل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا