سلامت خانواده

راهکار ظفرکندی برای خرید کالاهای پزشکی از ژاپن – خبرگزاری مهر خبر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفرخندیروز یکشنبه 24 مهرماه در دیدار با تسوکادا تاماکی وی در ستاد وزارت بهداشت ضمن تبریک انتخاب نخست وزیر جدید ژاپن به سفیر این کشور گفت: روابط اقتصادی، فرهنگی و بهداشتی ایران با ژاپن قدیمی و قابل توجه است.

وی از پیشنهادات سفیر ژاپن در زمینه انتقال تجربیات و دستاوردهای علمی دو کشور در تمامی زمینه ها استقبال کرد. دریافت کنید کرونا، افزود: از هم افزایی و تبادل اطلاعات در حوزه همه دریافت کنید ما از کرونا استقبال می کنیم و اگر اتفاق بیفتد همه دریافت کنید در دنیا به اشتراک گذاری دانش و اطلاعات دو کشور در این زمینه می تواند مفید باشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران و ژاپن نیز می توانند در زمینه غربالگری بیماری ها همکاری کنند، گفت: سرطان سینه در ایران و سرطان مری در ژاپن شایع است و با تشکیل تبادلات علمی و عملی در زمینه کنترل سرطان می توان به انجام رسید. یک کارگروه مشترک به این دو سرطان توجه ویژه ای داشته باشید.

ظفرخندی از اقدامات قدردانی کنید جایکا (آژانس همکاری بین بین المللی ژاپن (در بیمارستان امام حسین)الف) و آرش تهران از اهدای 50 دستگاه ماموگرافی به ایران قدردانی و ابراز امیدواری کرد که این اقدامات جایکا برای رسیدن به نتایج نهایی در بیمارستان های ایران.

وزیر بهداشت خواستار گسترش تبادل کالاهای پزشکی بین دو کشور ایران و ژاپن مانند گذشته شد و بر گسترش همکاری‌های دو کشور در این زمینه تاکید کرد.

ظفرخندی وی با اشاره به سفر گذشته خود به ژاپن تصریح کرد: تجهیزات پزشکی ژاپنی در ایران استقبال می شود اما مشکلات مبادلات ارزی و اقتصادی مانع توسعه این همکاری ها می شود که باید برطرف شود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه تحریم ها نباید بر مبادلات دارویی، تجهیزات پزشکی و کالاهای بشردوستانه تاثیر بگذارد و باید کانال شفافی برای حفاظت از این کالاها در برابر تحریم ایجاد کرد، گفت: باید تبادل کالاهای بهداشتی را بین دو کشور ترویج کنیم. دو کشور با پاکسازی نفت. و ترخیص برای خرید آمبولانس و وسایل مشابه م آر من و ج تی اسکن می تواند انجام شود.

ظفرخندی وی همچنین به صادرات محصولاتی مانند خشکبار از ایران به ژاپن اشاره کرد و گفت: ایران قادر است آزمایشگاهی در این زمینه ایجاد کند تا مجوز صادرات این کالاها از ایران به ژاپن را تسهیل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا