سلامت خانواده

بدهی 15 همتی تامین اجتماعی برای دارو و تجهیزات پزشکی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حیدر محمدی روز در نشست خبری که در محل این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: درخواست کرده ایم تا پایان امسال ۶۰۰ میلیون دلار برای سهمیه ارزی لوازم پزشکی اختصاص داده شود. در این زمینه با رئیس جمهور دیدار خواهیم کرد. . البته گروهی مخالف تخصیص این سهمیه ارزی هستند و معتقدند این امر به حوزه سلامت آسیب می زند، به همین دلیل با درخواست وزیر بهداشت، تصمیم برای تخصیص این اعتبار به رئیس جمهور واگذار شده است.

محمدی با بیان اینکه تلاش می شود تسهیلات ریالی به شرکت های تجهیزات پزشکی ارائه شود، گفت: بانک مرکزی نیز 50 هزار میلیارد ریال برای تجهیزات پزشکی و شیرخشک نوزاد اختصاص داده است.

وی وظیفه این سازمان را تسهیل کننده در حوزه تجهیزات پزشکی عنوان کرد تا محصولات با کیفیت و پایدار در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی و با بیان اینکه سلامت مردم اولویت اول کشور است، افزود: برپایی این نمایشگاه می تواند در ارائه محصولات باکیفیت و مطلوب ایرانی موثر باشد. حوزه امنیت سلامت مردم اگرچه در اولویت است، اما در تخصیص اعتبارات و بودجه در اولویت آخر قرار دارد.

معاون وزیر بهداشت تامین نقدینگی را یکی از مهمترین چالش های حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: سازمان غذا و دارو از سال 1401 بحث سیاست اصلاح ارز را آغاز کرد اما این موضوع در حوزه تجهیزات پزشکی اجرایی نشد. .

محمدی تاکید کرد: پیگیری اصلی ما تامین نقدینگی است که با مجوز هیات دولت اعتبارات تامین شده از طریق سازمان های بیمه گر دریافت و به شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی پرداخت می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی باید حدود 15 هزار میلیارد تومان به داروخانه ها و شرکت های تجهیزات پزشکی پرداخت کند تا مشکل تامین نقدینگی مراکز ما حل شود.

جلیل سعیدلو رئیس انجمن سازندگان تجهیزات پزشکی در این جلسه گفت: با تخصیص 200 میلیون دلار ارزشی معادل 1.5 میلیارد دلار ارزش سرمایه ایجاد کرده ایم. حمایت از این صنعت ضروری است، در غیر این صورت باید این محصولات را با قیمت بالاتری خریداری کنیم که دسترسی بیماران و مراکز درمانی را تحت تاثیر قرار می دهد.

سعیدلو تاکید کرد: پیشنهاد ما تغییر نام سازمان غذا و دارو به سازمان غذا و دارو و تجهیزات پزشکی است.

نمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی از 19 تا 22 مهرماه در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا