اخبار سلامت

“تقدم پیشگیری بر درمان” باید شعار وزارت بهداشت باشد

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، محمدرضا ظفرقندی اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل ساختار، ماهیت کار و وظایف گسترده با طیف وسیعی از مردم، دانشجویان، اساتید و دانشگاه ها در ارتباط است. به آن محول شده و برنامه های ملی باید بسیار اجرا شود که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: در همه این موارد شعار اصلی ما از جمله شعار حوزه امنیتی باید «پیشگیری مقدم بر درمان» باشد. یعنی ضعف ها یا تهدیدها را قبل از وقوع و تبدیل شدن به بحران باید پیش بینی کنیم و از آن جلوگیری کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در ابتدای کار وزارتخانه خود با اعتراض پرستاران مواجه شده است، اظهار داشت: باید پیش از اینکه این گونه موارد به صورت دقیق و علمی به اعتراض تبدیل شود، پیش بینی و حل شود.

ظفرکندی خاطرنشان کرد: اگر در حوزه سلامت شاهد پیشرفت در شاخص هایی مانند کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران هستیم که نمونه آن در دنیاست به دلیل توجه به پیشگیری است. این نوع اقدام هم ارزش دینی و هم ارزش ملی دارد و نیازمند نگاه دقیق و همه جانبه است، بنابراین امنیت باید بتواند با پیشگیری از حوادث نقش خود را در این چارچوب ایفا کند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: 40 سال است که با دانش آموزان سر و کار دارم و می دانم که اگر مشکلات آنها را زودتر با گفت وگو حل کنیم، این روش بهتر جواب می دهد و این گونه مسائل نیاز به پیش بینی دارد.

وی با تاکید بر نگاه به قانون به عنوان یک فصل گفتمان، یادآور شد: آنچه همه ما باید به آن متعهد باشیم قانون است. ما در کشور هیچ چیز مافوق یا زیر قانون نداریم. امام و مقام معظم رهبری فصل الخطاب را معرفی کرده اند.

ظفرقندی گفت: اقدام ساده و سنتی این است که به هنگام وقوع بحران وارد شویم در حالی که دوران این نوع نگاه و عمل گذشته است.

وزیر بهداشت در پایان با اشاره به اینکه هدف همه ما حل مشکلات مردم در حوزه سلامت و رسیدن به اهداف عالی کشور است، ابراز امیدواری کرد که با کمک و توجه همگان با نگرش پیشگیری و رعایت قانون، قبل از بروز مشکلات، با نگرش عملی و پیش بینی های لازم، مشکلات شناسایی و برطرف می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا