سلامت خانواده

علائم اولیه این بیماری به سن افراد بستگی دارد

به گزارش خبرآنلاین، یکی از بیماری هایی که ممکن است با افزایش سن به سراغ ما یا اطرافیانمان بیاید، بیماری آلزایمر است، اما برای کنترل این بیماری بهتر است پزشک زودتر آن را تشخیص دهد، بنابراین توجه به این بیماری ضروری است. برخی از علائم به عنوان علائم اولیه این بیماری است.

در این رابطه فرزاد اشرفی متخصص مغز و اعصاب به خبرآنلاین گفت: بیماری آلزایمر وابسته به سن است و علامت اصلی آن فراموشی است.

وی تصریح می کند: یکی از ابتدایی ترین نشانه های بیماری آلزایمر اختلال در به خاطر سپردن نام افراد یا اشیاء است، مثلاً فرد اشتباه می کند و نام افراد نزدیک خود مانند کودکان را فراموش می کند و یا فراموش می کند. اسامی اشیایی که با آنها سروکار دارد و مثلاً دیر به یاد می آورد».

اشرفی ادامه می دهد: تغییر شخصیت و خلق و خوی می تواند یکی دیگر از علائم اولیه بیماری آلزایمر باشد، افرادی هستند که در سنین بالا دچار افسردگی، اضطراب یا تغییرات شخصیتی مانند بدبینی می شوند، همچنین افراد دچار اختلالات تصمیم گیری و قضاوت می شوند که به این معنی است. فردی که همیشه کارش را به موقع انجام می‌داد، اکنون دچار اختلال تصمیم‌گیری است».

این متخصص می گوید: یکی دیگر از علائم اولیه بیماری آلزایمر این است که اگر قبلاً فرد کاری را خیلی سریع انجام می داد، اکنون همان کار را آرام و آهسته انجام می دهد.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا