سلامت خانواده

فواید خوردن عسل در طب سنتی/ عسل به درمان آلرژی و سرفه کمک می کند

محمدعلی یزدیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به خواص عسل از دیدگاه طب سنتی گفت: طبیعی بودن و خلوص بودن عسل یکی از عوامل مهم کیفیت آن است اما تغذیه زنبورها با مواد طبیعی نیز مهم است.” که مصرف کنندگان عسل باید به آن توجه کنند.

وی افزود: از جمله خواص عسل می توان به موارد زیر اشاره کرد: ضد حساسیت بودن در حالی که مواد نداشتن ضد حساسیت اشاره کرد؛ در واقع عسل مانند یک واکسن عمل می کند و به دلیل وجود گرده در عسل طبیعی، بدن در برابر آن واکنش نشان می دهد و این واکنش در طولانی مدت به تقویت بدن کمک می کند.

این پزشک و عضو انجمن طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: در صورت مصرف مداوم عسل، بدن مقاومت مناسبی در برابر گرده ها ایجاد می کند و افراد تا حد زیادی در برابر حساسیت های فصلی واکسینه می شوند. یک تا سه ماه قبل از شروع فصل گرده افشانی، تغذیه مداوم عسل را در نظر بگیرید.

یزدیان با بیان اینکه تقویت بینایی، ضد سرعت و ضد تشنج مفید بودن برای عروق خونی، تقویت سیستم ایمنی، کاهش درد استخوان و کاهش فشار خون از جمله خواص عسل است که متخصصان طب سنتی می گویند، وی ادامه داد: غضروف سازی و ترمیم مفاصل، کاهش نفخ، ضد سرفه بودن، تقویت سیستم ایمنی، نرم کننده سینه، تب بر و بهبود سردرد و میگرن از دیگر خواص عسل است.

با اشاره به اینکه عسل حاوی کربوهیدرات، گلوکز و فروکتوز است که می تواند منبع خوبی برای تامین انرژی باشد و برای بهره مندی از این خاصیت افراد می توانند یک قاشق غذاخوری عسل را در طول روز در وعده صبحانه یا اواخر شب میل کنند، گفت: عسل می تواند از پیری زودرس جلوگیری کند. و جلوگیری از از دست دادن حافظه و درمان زخم های دیابتی، زخم های طبیعی، تبخال و علائم سوختگی به دلیل مقادیر زیاد ضد بیوتیک مفید است.

یک پزشک و عضو انجمن طب سنتی ایران با اشاره به اینکه قبل از کشف پنی سیلین از عسل به عنوان دارو استفاده می شد. ضد عفونی کردن وی افزود: ترکیب عسل با سیاه دانه و دارچین یکی از ترکیباتی است که خواص زیادی دارد و افراد برای استفاده از این ترکیب باید با متخصصان طب سنتی مشورت کنند.

یزدیان خاطرنشان کرد: از جمله خواص ترکیب عسل، سیاه دانه و دارچین می توان به بهبود مشکلات گوارشی، مبارزه با عفونت های قارچی، چربی سوزی و جلوگیری از اضافه وزن، التیام زخم، بهبود دیابت، خاصیت ضد التهابی، بهبود مشکلات قلبی اشاره کرد. ، مقابله با سرطان و داشتن خواص آنتی اکسیدانی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا