سلامت خانواده

رایج ترین جراحی ها در اروپا کدامند؟

به گزارش خبرآنلاین، بسیاری از افراد در طول زندگی خود مجبور می شوند خود را به دست جراح بسپارند.

یورونیوز در گزارشی نوشت: اگرچه امروزه جراحی های مختلفی انجام می شود، اما تعداد معینی از آن ها در بیمارستان های اروپایی محبوبیت بیشتری نسبت به سایرین دارند. جراحی آب مروارید یکی از رایج ترین جراحی هایی است که در 27 کشور اتحادیه اروپا انجام می شود. بر اساس آمار یورواستات، تنها در سال 2022، 4 میلیون و 730 هزار عمل جراحی آب مروارید در بیمارستان های آرپا انجام شده است.

این در حالی است که در همان سال در 16 کشور از این 27 کشور، عمل جراحی آب مروارید بیش از هزار بار به ازای هر 100000 نفر انجام شد. این جراحی در فرانسه محبوبیت بیشتری دارد. از سوی دیگر، در رومانی افراد کمتری نسبت به سایر کشورها تحت عمل جراحی آب مروارید قرار گرفتند.

سزارین

سزارین یکی دیگر از جراحی های رایج در اتحادیه اروپا است. در طی سزارین، یک یا چند نوزاد با بریدن شکم و رحم به مادر تحویل داده می شوند.

طبق آمار یورواستات، در سال 2022، حداقل 1.1 میلیون سزارین در اتحادیه اروپا انجام شده است.

جراحی سزارین در قبرس و رومانی بیشتر از سایر کشورها رواج دارد. از سوی دیگر فنلاند به نسبت جمعیت کمترین میزان جراحی سزارین را دارد.

جراحی محافظت از سینه و سایر جراحی های رایج

سایر جراحی های رایج عبارتند از کوله سیستکتومی (جراحی برای برداشتن کیسه صفرا)، تعویض زانو، آپاندکتومی (برداشتن آپاندیس)، هیسترکتومی (برداشتن تمام یا بخشی از رحم) و ماستکتومی.

میزان جراحی های کوله سیستکتومی و آپاندکتومی در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا تفاوت قابل توجهی ندارد.

از سوی دیگر، میزان جراحی برداشتن سینه در سال 2022 بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا تفاوت معناداری داشت.

در بلژیک این عمل جراحی 141.4 بار به ازای هر 100000 نفر انجام شد. این در حالی است که این رقم در لهستان تنها 14.2 بوده است.

روند رو به افزایش برخی از جراحی ها در اتحادیه اروپا

میزان هیسترکتومی واژینال لاپاراسکوپی در تمام کشورهای اتحادیه اروپا در حال افزایش است. در این روش از یک لوله نازک با دوربین فیلمبرداری برای مداخله در بدن بیمار استفاده می شود.

از سوی دیگر، میزان اعمال جراحی برای ترمیم فتق، آب مروارید و تعویض کامل زانو در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال افزایش است.

جراحی هایی که در اتحادیه اروپا انجام می شود در حال کاهش است

از طرفی هیسترکتومی و آپاندکتومی در مجموع طی سال های گذشته کاهش یافته است. در عین حال انجام این جراحی ها با استفاده از لاپاراسکوپی رو به افزایش است.

سزارین نیز بین سال های 2012 تا 2022 در 17 کشور عضو اتحادیه اروپا کاهش یافته است.

برعکس، هیسترکتومی و آپاندکتومی در سال‌های اخیر کمتر رایج شده‌اند، علی‌رغم رشد نسبتاً سریع در عمل آنها با استفاده از تکنیک‌های لاپاراسکوپی.

تقریباً در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا، روند بستری شدن بیماران برای جراحی آب مروارید در بیمارستان کاهش یافته است.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا