سلامت خانواده

بدترین کاری که می کنیم وقتی نیمه شب نمی توانیم بخوابیم

نادیا زکالوند: هیچ چیز بدتر از این نیست که کل روز را در انتظار یک خواب خوب و آرام بگذرانید، فقط به دلایلی نیمه شب از خواب بیدار شوید و دوباره نخوابید. آنچه در این موارد اتفاق می افتد تلاش بیهوده برای بازگشت به خواب است، تجربه ای که اکثر مردم در سراسر جهان به اشتراک گذاشته اند. البته برخی از افراد می توانند به سرعت به سرزمین خواب و رویا برگردند، اما اغلب افراد معمولا تا صبح بیدار می مانند.

متخصصان خواب می گویند، برای اینکه تمام خواب شبانه را از دست ندهید، نباید سعی کنید بخوابید. در واقع بهتر است برعکس عمل کنید. زیرا تلاش برای خوابیدن در حالی که خواب آلود نیستید، چرخه خواب شما را مختل می کند و وضعیت را بدتر می کند و به تدریج کیفیت خواب شما را کاهش می دهد. پس شرط به خواب رفتن را بپذیرید و در مقابل بیدار شدن مقاومت نکنید.

مطالعات محققان دانشکده پزشکی جان هاپکینز در مورد خواب نشان داده است، در چنین مواردی به جای ماندن در رختخواب، کار دیگری انجام دهید. در واقع، حتی در رختخواب خود نمانید و مثلاً کتاب بخوانید. شما باید از نظر فیزیکی بلند شوید و کار دیگری انجام دهید. سپس وقتی احساس خواب آلودگی کردید، به رختخواب خود برگردید. اگرچه دست کشیدن از تخت نرم و گرم سخت است، اما با این روش می توانید بخشی از خواب شبانه خود را ذخیره کنید و همچنین به تدریج کیفیت خواب خود را افزایش دهید.

علاوه بر این، هرگز در این زمان ها به سراغ گوشی هوشمند یا کامپیوتر خود نروید، زیرا نور آبی صفحه نمایش، مغز شما را فریب می دهد و فکر می کند روز است و آسیب بیشتری به ساعت بدن شما وارد می کند.

منبع:

خواندنی

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا