اخبار سلامت

تبلیغ دارو و محصولات آرایشی در فضای مجازی ممنوع است

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، سید سجاد اسماعیلی با بیان اینکه تبلیغات محصولات سلامت محور ممنوع است، اظهار داشت: تبلیغاتی که منجر به تشویق به استفاده از محصولات سلامت محور از جمله داروهای شیمیایی، بیولوژیک، مکمل ها، محصولات آرایشی و بهداشتی شود. ، کاملا ممنوع هستند. ممنوع است.

وی افزود: طبق قانون هیچ یک از افراد اعم از کادر درمانی و غیرپزشکی مجاز به تبلیغ دارو و مکمل ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیستند و تنها در بعد آموزش عمومی مربوط به این محصولات از جمله عوارض مصرف داروها، تداخلات دارویی و … اطلاع رسانی می کنند.

وی ادامه داد: این فعالیت ها توسط هر فردی که در فضای مجازی اقدام به آن کند کاملاً ممنوع است.

اسماعیلی بیان کرد: در حوزه سلامت با سایر حوزه ها تفاوت وجود دارد و در حوزه سلامت عدم تقارن اطلاعاتی بین افرادی که دارو مصرف می کنند و تجویز می کنند وجود دارد و بنابراین مهم ترین نقش دولت ورود است. به این مسائل و دفاع از حقوق مصرف کنندگان.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: کارشناسان سازمان غذا و دارو و ادارات کل غذا و داروی استان ها به طور مستمر گزارش های دریافتی مبنی بر تبلیغات دارو در فضای مجازی را رصد می کنند و سایت ها و صفحاتی که این محصولات را تبلیغ می کنند و موارد تخلف را بررسی می کنند. افراد در فضای مجازی از نظر تبلیغاتی، داروها بلافاصله به مراجع قضایی معرفی می شوند تا اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا