سلامت خانواده

آیا لیزر موهای زائد خطرناک است؟

به گزارش خبرآنلاین، با توجه به افزایش تقاضا برای لیزر موهای زائد به ویژه لیزر بانوان در کشورهای مختلف از جمله ایران، از این روش برای از بین بردن موهای زائد نقاط مختلف بدن مانند صورت، پاها، چانه، کمر استفاده می شود. ، و بازوها در این روش نور متمرکز و اشعه لیزر به فولیکول های مو می تابد و رنگدانه های موجود در فولیکول ها جذب شده و موها از بین می روند. لیزر موهای زائد دارای عوارضی است که با روش های مختلف درمانی همراه است و شامل عوارض و عوارض طبیعی می باشد.

فارس در خبری نوشت: عوارض طبیعی مانند درد خفیف، التهاب و قرمزی پوست معمولا موقت و کوتاه مدت بوده و عموماً پس از مدت کوتاهی از بین می روند. از عوارض لیزر موهای زائد می توان به موارد زیر اشاره کرد: قرمزی و التهاب از عوارض طبیعی درمان لیزر موهای زائد است که با استفاده از کمپرس سرد و در صورت لزوم استفاده از استروئیدهای موضعی می توان آن را کنترل کرد و باعث بهبود آنها شد. . همچنین پدیده پوسته پوسته شدن یکی از عوارض احتمالی لیزر موهای زائد است. این اثر به خودی خود نگرانی ندارد و خطرناک نیست. این واکنش به ندرت در افراد رخ می دهد و معمولاً به عنوان یک عارضه جانبی خفیف در نظر گرفته می شود. پوسته پوسته شدن می تواند منجر به خشکی و حساسیت پوست شود و در نتیجه احتمال ایجاد اسکار وجود دارد.

عبدالله احسنی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اظهار داشت: لیزر موهای زائد به خودی خود نمی تواند عامل انتقال زگیل تناسلی یا سایر بیماری های ویروسی باشد، اما اگر دستگاه لیزر به درستی استریل نشده باشد و تجهیزات به اشتراک گذاشته شده بدون استفاده صحیح باشد. ضد عفونی استفاده می شود، احتمال انتقال عفونت های پوستی (مانند باکتری یا ویروس) وجود دارد، اما این خطرات نادر هستند. وی افزود: لازم به ذکر است استفاده از وسایل استریل و یکبار مصرف بسیار حائز اهمیت است و کلینیک ها و مراکز زیبایی باید از وسایل استریل استفاده کنند. و تمامی دستگاه های لیزر پس از هر بار استفاده باید به درستی ضد عفونی شوند. وی ادامه داد: در صورت بروز زخم های باز یا هرگونه عفونت پوستی، بهتر است قبل از لیزر درمانی با پزشک یا متخصص مشورت شود. باید با پوست مشورت کرد، به طور کلی لیزر موهای زائد به تنهایی عامل انتقال زگیل تناسلی نیست، اما رعایت بهداشت و استریل کردن وسایل بسیار مهم است. برخی ممکن است به بیماری های پوستی تبدیل شوند، اما در مورد زگیل تناسلی (ناشی از HPV یا ویروس پاپیلومای انسانی)، انتقال از این راه ها کمتر است.

احسانی تصریح کرد: زگیل تناسلی برجستگی های کوچکی است که در ناحیه تناسلی ظاهر می شود و عامل آن ویروس HPV است. این ویروس از طریق تماس جنسی اعم از تماس واژینال، مقعدی یا حتی پوستی منتقل می شود. راه های انتقال را توضیح داد. ویروس زگیل تناسلی افزود: راه اصلی انتقال از طریق تماس جنسی است، اما حتی در صورت استفاده از کاندوم به دلیل اینکه تمام ناحیه تناسلی با کاندوم پوشانده نشده است، احتمال انتقال ویروس و همچنین مستقیم پوستی وجود دارد. تماس با پوست با مناطق آلوده، می تواند ویروس را منتقل کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به خطرات و عوارض زگیل تناسلی اشاره کرد و تصریح کرد: زگیل تناسلی خود معمولاً دردناک نیست، اما می تواند باعث خارش، سوزش یا ناراحتی شود، اما مشکل اصلی برخی از انواع HPV این است که آنها می توانند منجر به سرطان هایی مانند سرطان دهانه رحم، مقعد و سایر نواحی تناسلی شوند. وی در خصوص مراقبت و درمان این بیماری گفت: درمان های مختلفی وجود دارد که به کاهش و یا رفع زگیل کمک می کند که از جمله این درمان ها، داروهای موضعی، سرما درمانی و لیزر است. و حتی جراحی، اما درمان زگیل به معنای از بین بردن کامل ویروس نیست و ممکن است ویروس برای مدت طولانی در بدن باقی بماند و دوباره فعال شود. این ویروس اشاره کرد و گفت: افراد باید با پزشک خود در مورد واکسن HPV صحبت کنند و نسبت به پیشگیری از زگیل تناسلی و عوارض احتمالی آن اقدام کنند. همچنین رعایت بهداشت جنسی و انجام معاینات منظم می تواند به تشخیص زودهنگام و درمان به موقع کمک کند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا