سلامت خانواده

عادات ساده ای که خطر سکته مغزی را کاهش می دهد

به گزارش خبرآنلاین از دیلی میل، به گفته محققان دانشگاه تگزاس، رعایت 7 عادت غذایی خطر سکته را به نصف کاهش می دهد. این محققان در هیوستون 11500 فرد میانسال در ایالات متحده را به مدت 30 سال تحت نظر گرفتند و چگونگی تأثیر سبک زندگی بر خطر سکته مغزی را بررسی کردند. این عادات توسط انجمن قلب آمریکا ابداع شد و Life`s Simple 7 نامگذاری شد.

اگرچه در هفت عادت ذکر شده است، اما تنها 4 عامل قابل تغییر است و 3 عامل دیگر یعنی حفظ فشار خون طبیعی، کنترل کلسترول و کاهش قند خون در حفظ سلامت موثر است.

این 7 عادت به شرح زیر است:

رژیم غذایی خوبی داشته باشید

ورزش منظم

سیگار نکش

کاهش وزن

فشار خون طبیعی را حفظ کنید

کنترل کلسترول

کاهش قند خون

طبق آمار، سالانه 800 هزار نفر در آمریکا دچار سکته مغزی می شوند که از این تعداد 137 هزار نفر جان خود را از دست می دهند. در انگلستان سالانه 100000 سکته مغزی رخ می دهد که باعث مرگ 38000 نفر می شود و به عنوان چهارمین قاتل بزرگ در انگلستان شناخته می شود.

با این حال، فعال بودن، بهتر غذا خوردن و کاهش وزن خطر سکته را کاهش می دهد و 4 عادت دیگر بدون در نظر گرفتن ژن، خطر سکته را کاهش می دهد.

طبق مطالعه ذکر شده، رعایت این عادات غذایی، عمر بدون سکته را نزدیک به 6 سال افزایش می دهد.

همچنین بر اساس این مطالعه افرادی که بیشترین خطر ژنتیکی و بدترین سلامت قلب را داشتند، با رعایت 7 عادت غذایی، خطر سکته مغزی تا 25 درصد و در سایر افراد، 43 درصد کاهش یافت.

بهترین افرادی که به عنوان سالم ترین افراد مورد بررسی قرار گرفتند با 6 درصد کمترین خطر سکته مغزی را داشتند و افرادی که از کمترین عادات غذایی پیروی می کردند تا 57 درصد سکته مغزی را تجربه کردند.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا