سلامت خانواده

رابطه خروپف و فشار خون – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از شین هواتحقیقات محققان استرالیایی ارتباط بین خروپف و فشار خون بالا را نشان می دهد.

بر اساس مطالعه دانشمندان خواب از دانشگاه فلیندرز در استرالیای جنوبی، افرادی که به طور منظم در شب خروپف می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا و فشار خون بالا کنترل نشده هستند.

فشار خون بالا زمانی اتفاق می افتد که فشار در رگ های خونی فرد خیلی زیاد باشد. می تواند آسیب جدی به قلب وارد کند و منجر به حمله قلبی، سکته مغزی، نارسایی قلبی و بیماری قلبی شود.

فشار خون بر حسب میلی متر جیوه (mmHg) به صورت دو عدد مانند 120/80 ثبت می شود. عدد اول – فشار خون سیستولیک – فشار در شریان‌ها را هنگام پمپاژ خون توسط قلب اندازه‌گیری می‌کند و عدد دوم – فشار خون دیاستولیک – فشاری را که در آن قلب قبل از ضربان بعدی شل می‌شود، اندازه‌گیری می‌کند.

این مطالعه نشان داد که 15 درصد از 12287 شرکت کننده به طور متوسط ​​بیش از 20 درصد از شب را در طول یک دوره پیگیری شش ماهه خروپف کردند و افرادی که سطح خروپف بالایی داشتند 3.8 میلی متر جیوه کاهش فشار خون داشتند. سیستولیک و فشار خون 4.5 میلی متر جیوه دیاستولیک بالاتر از شرکت کنندگانی بود که خروپف نکردند.

“باستین لاچاتنویسنده ارشد این تحقیق از دانشکده پزشکی و بهداشت عمومی دانشگاه فلیندرزوی گفت: برای اولین بار به طور عینی می توان گفت که ارتباط معنی داری بین خروپف منظم شبانه و فشار خون بالا وجود دارد.

این نتایج بر اهمیت در نظر گرفتن خروپف به عنوان یک عامل در مراقبت های بهداشتی و درمان مشکلات مربوط به خواب، به ویژه در زمینه مدیریت فشار خون تاکید می کند.

سازمان جهانی بهداشت تخمین می زند که 1.28 میلیارد بزرگسال بین 30 تا 79 سال در سراسر جهان فشار خون بالا دارند و 46 درصد از بزرگسالان مبتلا به فشار خون بالا نمی دانند که به آن مبتلا هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا