بهداشت و درمان

تامین ۴۰ درصد نیاز بازار با تولید داخل

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه قوانین سازمان غذا و داروی ایران در حوزه تجهیزات پزشکی مشابه قوانین CE در تجهیزات پزشکی است، گفت: تجهیزات تولید شده در ایران. از نظر قیمت و کیفیت از بسیاری از کشورهای منطقه جلوتر است. .

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، دکتر سعیدرضا شاهمرادی گفت: 2200 شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی در کشور وجود دارد که 40 درصد نیاز کشور در این حوزه در داخل تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه برای صادرات تجهیزات پزشکی، ثبت گواهینامه به اندازه داروها سخت نیست، گفت: برای صادرات تجهیزات پزشکی معمولاً دریافت CE برای کالا در کشورها قابل قبول است.

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: ما در سازمان غذا و داروی ایران در صدور تاییدیه کیفی تجهیزات پزشکی بسیار سخت گیر هستیم و قوانین ما مشابه CE است. از کشورهایی مانند ارمنستان می خواهیم که تاییدیه وزارت بهداشت ایران برای تجهیزات پزشکی به عنوان مدرک قابل قبول باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی ضمن استقبال از صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی، خاطرنشان کرد: تجهیزات پزشکی مورد استفاده در بیمارستان های ایران از نظر قیمت و کیفیت بسیار جلوتر از سایر کشورهاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا