سلامت خانواده

ضرورت پایش آلودگی هوا در شهرهای بالای 300 هزار نفر – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش «سلامت محیط» و همچنین «ایجاد جوامع تاب آور با کاهش خطر بلایا» برگزار شد. و تغییر دهید «اقلیم و سازگاری» با حضور دبیر شورای عالی بهداشت و ایمنی مواد غذایی در دانشکده بهداشت و ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

محمد اسماعیل مطلق – رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی ضمن قدردانی از همه تلاش ها در حوزه مهندسی بهداشت محیط که با وجود همه کمبودها و مشکلات خدمت به مردم را برگزیده اند. هستندتصریح کرد: حفظ سلامتی همواره یکی از مهم ترین مسائل و دغدغه های بشر در طول تاریخ بوده است.

وی بیان کرد: در این میان مهمترین نکته در برقراری و حفظ این امنیت و آسایش، فعالیت اساتید، پرسنل و دانشجویان پرتلاش مهندسی بهداشت محیط است که برای ارتقای سلامت و حفظ سلامت جامعه تلاش می کنند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی تصریح کرد: مهندسی بهداشت محیط در کشور به عنوان یک فعالیت منسجم سابقه ای طولانی دارد و منشأ اثرات بسیاری در ارتقای سلامت جامعه و روز جهانی بهداشت محیط بوده است. می تواند تلاش دیگری برای آماده سازی مردم و جلب همکاری باشد. بررسی بین بخشی و عملکردی و تعیین و اصلاح برنامه ها و اهداف بهداشت محیط در راستای تحقق این رسالت حائز اهمیت است.

مطلق ادامه داد: حکمرانی خوب یکی از موضوعاتی است که در دهه های اخیر در تامین سلامت جامعه مطرح شده است. حکمرانی مؤثر در بهداشت محیط، کلید دستیابی به محیط زیست سالم و ارتقای سلامت عمومی است. با توجه به پیچیدگی مسائل زیست محیطی، همکاری و تعامل بین همه ذینفعان لازم است. همچنین سرمایه گذاری در آموزش، پژوهش و توسعه ظرفیت های انسانی نقش مهمی در ارتقای سلامت محیط زیست دارد.

وی در ادامه گفت: حکمرانی در بهداشت محیط از چند جنبه از جمله حفظ سلامت جامعه حائز اهمیت است که با شناسایی و کنترل عوامل خطرزای محیطی از جمله آلودگی هوا و آب می توان از شیوع بیماری ها جلوگیری کرد و سلامت را حفظ کرد. از جامعه بهبود همچنین می‌توان به حکمرانی مؤثر در بهداشت محیط اشاره کرد که به توسعه پایدار کمک می‌کند و تضمین می‌کند که نیازهای نسل کنونی بدون به خطر انداختن توانایی نسل‌های آینده برای برآوردن نیازهای خود برآورده می‌شوند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در ادامه به عدالت اجتماعی اشاره کرد و تصریح کرد: عدالت اجتماعی در حکمرانی سلامت نیز موثر است و می تواند دسترسی یکسان به محیط زیست سالم را برای همه مردم تضمین کند.

مطلق تصریح کرد: کاهش هزینه های سلامت نیز می تواند در پیشگیری از بیماری ها موثر باشد.

وی بیان کرد: یکی از چالش های حاکمیتی در سلامت محیط زیست تغییر اقلیم است. تغییر اقلیم یکی از مهم ترین مسائل قرن حاضر است و شعار روز جهانی بهداشت محیط «ایجاد جوامع تاب آور از طریق کاهش خطر بلایا» است. و تغییر دهید اقلیم و سازگاری» اهمیت این موضوع را نشان می دهد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، موتلفه افزود: دبیرخانه شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی نیز در حال تهیه سند راهبردی «سلامت و تغییرات اقلیمی» و همچنین سند «مدیریت ریسک حوادث و سوانح در کشور» است. نظام سلامت» با کمک تمامی نهادها و سازمان ها و معاونت های مرتبط معاونت بهداشتی که در جلسات آتی شورای عالی سلامت و ایمنی مواد غذایی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: تاکنون بخشی از مصوبات شورای عالی بهداشت و ایمنی مواد غذایی مربوط به بهداشت محیط بوده که شامل سند راهبردی ارتقای کیفیت آب شرب، نصب ایستگاه های جدید سنجش آلودگی هوا در شهرهای بیش از 300000 نفر جمعیت و ایجاد یک سیستم جامع بهداشت محیطی. وی به استانداردهای پیوست بهداشتی، مدیریت پسماندهای کشاورزی در سند امنیت غذایی، کاهش آلاینده ها و باقیمانده سموم و سموم در محصولات کشاورزی و راهکارهای لازم برای کاهش آلودگی آب و خاک اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا