سلامت خانواده

شروع کمپین گسترده اسنپ برای “آگاهی از سرطان سینه”

امروزه آگاهی، پیشگیری و تشخیص زودهنگام به مهم ترین راه های مقابله با سرطان تبدیل شده است. به همین مناسبت همه ساله از دهم مهرماه تا دهم آبان ماه در سراسر جهان به عنوان ماه اطلاع رسانی سرطان سینه در نظر گرفته می شود. به گزارش روابط عمومی اسنپ، در بازه زمانی ذکر شده، کمپین گسترده ای در راستای آگاهی بخشی به سرطان سینه در ابعاد مختلف توسط این شرکت در حال اجراست. هدف از این کمپین مشارکت در اطلاع رسانی موثر در مورد راه های پیشگیری، خودمراقبتی و غربالگری سرطان سینه است.

به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO)، بر اساس داده های یک مطالعه به روز شده در آوریل سال جاری (2024) و منتشر شده در “مجله سرطان برای پزشکان” (CA)، در سال 2022، نزدیک به 2.3 میلیون زن در جهان سرطان تشخیص داده خواهد شد. سینه عفونی شده بود. از این تعداد، 670000 نفر در سراسر جهان جان خود را از دست دادند. روابط عمومی اسنپ اعلام کرد: با توجه به ابعاد گسترده و فراگیر این موضوع، این شرکت در نظر دارد در کمپین خود با تاکید بر اهمیت تشخیص زودهنگام در کاهش مرگ و میر، آگاهی بیشتری را در زمینه راهبردهای پیشگیری، خودمراقبتی و اطلاع رسانی افزایش دهد. از سرطان سینه در مورد عوامل خطر و علائم هشدار دهنده سرطان در دستور کار قرار گیرد.

معرفی کمپین «آگاهی از سرطان سینه» ضربه بزنید

اسنپ ​​با توجه به اهمیت موضوع، گروه های هدف مختلفی را برای کمپین «آگاهی از سرطان سینه» در نظر گرفته است و این کمپین را در 3 بخش آگاهی به کاربران مسافر، آگاهی به کاربران راننده و آگاهی به همکاران اسنپ اجرا می کند.

این ابر اپلیکیشن در کمپین «تشخیص زودهنگام سرطان سینه گام بزرگی برای درمان است» علاوه بر افزایش آگاهی، راهکارهایی را برای پیشگیری و تشخیص زودهنگام ترویج می کند.

قسمت اول: اطلاع رسانی به کاربران مسافر در مورد پروژه باشگاه خیریه

اسنپ ​​هجدهمین پروژه باشگاه خیریه خود را به افزایش آگاهی کاربران مسافر در مورد سرطان سینه اختصاص داده است. در این بخش علاوه بر افزایش آگاهی، راهکارهای پیشگیری و تشخیص سرطان سینه نیز در نظر گرفته شده است. اسنپ ​​با همکاری موسسه خیریه «بهنام دشپور» در نظر دارد طرح «مشارکت در خرید دستگاه ماموگرافی سه بعدی مرکز درمانی، آموزشی و درمانی لقمان حکیم» را در قسمت باشگاه خیریه اجرا کند. پس از بررسی درخواست این بیمارستان و نیازسنجی انجام شده توسط موسسه خیریه بهنام دشپور، با توجه به دسترسی آسان، پذیرش انواع بیمه ها، پایین بودن نرخ درمان و تعرفه های تشخیصی و حضور کادر علمی مجرب، مشارکت در نیازهای این بیمارستان بیمارستان در اولویت قرار گرفت.

کاربران مسافر می توانند با اهدای امتیاز باشگاه خود بدون پرداخت هیچ مبلغی در این طرح شرکت کنند. اسنپ ​​به ازای هر 2 هزار امتیاز کاربری 4 هزار تومان به خیریه می پردازد. در این قسمت از کمپین ضمن اجرای طرح خیریه باشگاه، مخاطبان اسنپ از طریق اطلاع رسانی های مختلف از ابعاد مختلف سرطان سینه مطلع خواهند شد.

قسمت دوم: اطلاع رسانی به کاربران درایور اسنپ

در کمپین “آگاهی از سرطان سینه” مهمترین دارایی اسنپ، یعنی کاربران راننده در نظر گرفته می شود. باشگاه رانندگان اسنپ در نظر دارد از طریق کانال های اطلاع رسانی خود آگاهی در مورد سرطان سینه را افزایش دهد. در همین راستا یکی از قسمت های رادیو اسنپ به موضوع آگاهی و اطلاع رسانی درباره این نوع سرطان اختصاص دارد. در این قسمت دکتر سهرا محمودی، جراح عمومی، آموزش علائم اولیه سرطان سینه، روش های خودمراقبتی، روش های پیشگیری و اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان سینه را ارائه می دهد.

قسمت سوم: اطلاع رسانی به همکاران اسنپ

واحد منابع انسانی اسنپ در راستای اطلاع رسانی سرطان پستان با همکاری موسسه خیریه «بهنام دشپور» محتوا و فیلم آموزشی تهیه و در اختیار همکاران گروه قرار داده است. در این ویدئو دکتر سهرا محمودی متخصص جراح عمومی به آموزش علائم اولیه سرطان سینه، نحوه مراقبت از خود، راه های پیشگیری و اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان سینه می پردازد.

از سوی دیگر، بازارچه خیریه ای نیز با مشارکت یکی از مؤسسات همکار برای کارکنان اسنپ برگزار شد و عواید حاصل از آن مستقیماً به مؤسسه همکار و برای تأمین بخشی از هزینه های درمانی بیماران سرطان سینه اهدا می شود.

تشخیص زودهنگام سرطان سینه گام بزرگی در جهت درمان است

بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی که در سال 2022 منتشر شده است، شایع ترین سرطان در زنان ایرانی سرطان سینه است. این سرطان با شیوع 3.11 درصد دومین سرطان شایع در کل جمعیت کشور گزارش شده است.

تشخیص زودهنگام سرطان سینه باعث افزایش اثربخشی درمان، کاهش عوارض درمانی و کاهش مرگ و میر می شود. این مورد نه تنها به نفع بیماران و خانواده‌های آنان است، بلکه می‌تواند با کاهش هزینه‌ها و مدیریت بهتر منابع پزشکی، تأثیر مثبت و چشمگیری بر جامعه و نظام سلامت داشته باشد. به همین دلیل ترویج معاینات منظم و دوره ای توسط پزشک متخصص با توجه به سن و سابقه خانوادگی افراد و افزایش آگاهی در این زمینه بسیار مهم است.

علل سرطان سینه هنوز برای محققان و پزشکان ناشناخته است، اما امروزه عواملی شناسایی شده اند که ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهند. از جمله سن، ژنتیک و سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان سینه، سابقه سرطان سینه، بلوغ زودرس، یائسگی تاخیری، عدم بارداری یا بارداری بالای 30 سال، عدم شیردهی، چاقی، سیگار، کم تحرکی و غیره اشاره کرد. محققان معتقدند رژیم غذایی سالم و عادات سبک زندگی سالم مانند ورزش روزانه می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا