سلامت خانواده

اولین آزمایش تشخیصی “آبله میمون” تایید شد

به گزارش آنلاین، آژانس بهداشت سازمان ملل متحد روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که استفاده از اولین آزمایش تشخیصی M.pox (آبله میمون) را تایید کرده است، ابزاری کلیدی در کشورهایی که با شیوع این بیماری مبارزه می کنند.

ایسنا در خبری نوشت: بر اساس گزارش مرکز کنترل بیماری های اتحادیه آفریقا، بیش از 800 نفر بر اثر آبله میمون در آفریقا جان خود را از دست داده اند که این بیماری در 16 کشور به طور رسمی به رسمیت شناخته شده است.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه ای اعلام کرد: تایید استفاده اضطراری از این آزمایش در گسترش ظرفیت تشخیصی در کشورهایی که با شیوع بیماری آبله مایکروسافت مواجه هستند، حیاتی خواهد بود.

این آزمایش که سنجش Alinity m MPXV نام دارد، امکان تشخیص ویروس M.pox را از سواب های گرفته شده از ضایعات انسانی فراهم می کند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: با شناسایی DNA از نمونه‌های ضایعات چوب پنبه‌ای یا تاولی، کارکنان آزمایشگاه و بهداشت می‌توانند به طور موثر موارد مشکوک به M.pox را تایید کنند.

در بیانیه آمده است که ظرفیت آزمایش محدود و تاخیر در تایید موارد Mpox در آفریقا همچنان به گسترش ادامه این ویروس کمک می کند.

در این بیانیه به نقل از یوکیکو ناکاتانی، دستیار دبیرکل سازمان بهداشت جهانی، آمده است: «تصویب این آزمایش نقطه عطفی در گسترش دسترسی به آزمایش در کشورهای آسیب دیده است.»

ناکاتانی گفت که افزایش دسترسی به محصولات پزشکی تضمین شده با کیفیت در تلاش‌های ما برای کمک به کشورها برای مهار شیوع ویروس و محافظت از مردم خود، به‌ویژه در مناطق محروم، مرکزی است.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، M.pox که قبلا با نام آبله میمون شناخته می شد، ناشی از ویروسی است که توسط حیوانات آلوده به انسان منتقل می شود، اما از طریق تماس فیزیکی نزدیک نیز می تواند از فردی به فرد دیگر سرایت کند. . منتقل شود

این بیماری باعث تب، دردهای عضلانی و ضایعات پوستی بزرگ مانند جوش می شود و می تواند کشنده باشد.

در همین حال، سازمان جهانی بهداشت به تازگی اولین واکسن Mpox را برای استفاده جهانی تایید کرده است.

این سازمان بهداشتی سازمان ملل اعلام کرد واکسن MVA-BN ساخت شرکت داروسازی باواریا نوردیک A/S اولین واکسن آبله میمون است که به لیست مواردی اضافه شده است که تایید اولیه این سازمان را دریافت کرده است.

این واکسن در 2 دوز به فاصله 4 هفته برای بزرگسالان 18 سال و بالاتر تجویز می شود.

افزایش موارد ابتلا به M.pox در سال 2022 در اروپا و ایالات متحده و خارج از مناطقی که این بیماری بومی است، سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در ژوئیه 2022 وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را با نگرانی بین المللی اعلام کند. بالاترین زنگ خطری که می توان به صدا در آورد. با این حال، این هشدار در ماه می 2023 به پایان رسید، اما این سازمان به مردم توصیه کرد که هوشیار باشند.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا