سلامت خانواده

تحریم ها چالشی جدی برای صنعت داروسازی ایران است

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، آصف مهدوی تصریح کرد: یکی از مهم ترین چالش های صنعت دارو تحریم ها و محدودیت های اقتصادی است که دسترسی به مواد اولیه دارویی و تجهیزات پیشرفته را با مشکل مواجه کرده است. از سوی دیگر، نوسانات نرخ ارز و محدودیت های ارزی ناشی از تحریم ها نیز بر هزینه تولید دارو و افزایش قیمت اثر منفی می گذارد.

وی افزود: وابستگی صنعت به واردات برخی مواد اولیه چالش جدی دیگر است، برخی مواد اولیه در داخل کشور تولید نمی شود و تحریم ها و مشکلات ارزی واردات این مواد را با مشکل مواجه کرده است. مانند محصولاتی که از پتروشیمی ها تامین می شود، مشکل دیگری است که صنعت داروسازی با آن مواجه است.

مشاور هماهنگی امور ترویج تولید و تسهیل کسب و کار سازمان غذا و دارو با اشاره به قدیمی بودن فناوری تولید در برخی کارخانجات، گفت: استفاده از تجهیزات و فناوری های جدید در این صنعت بسیار ضروری است، بسیاری از کارخانه ها نیاز به به منظور افزایش بهره وری آنها به روز شده است. و کیفیت محصولات خود را افزایش دهند.

وی با اشاره به الزامات توسعه صنعت دارو ادامه داد: توسعه تولید داخلی مواد اولیه، به روز رسانی فناوری تولید، افزایش سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه، اخذ استانداردهای بین المللی، بهبود ساختارهای قانونی و تسهیل فرآیندهای صدور مجوز از جمله مواردی است که می تواند بهبود شرایط این صنعت کمک می کند.

مهدوی تاکید کرد: صنعت داروسازی ایران با رفع این چالش ها و توجه به الزامات می تواند نقش موثرتری در بازارهای داخلی و بین المللی ایفا کند و به رشد تولید کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا