سلامت خانواده

ضرورت اجرای برنامه رشد کودکان در سال های اول زندگی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در نامه ای به محمدرضا ظفرخندی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه رسالت فرهنگستان مشاوره و ارتقای سواد سلامت جامعه است، تاکید کرد: معتقدیم برای داشتن استعدادهای درخشان، نخبه و نابغه باید برنامه جامعی برای توجه اجرا شود. به رشد کودکان در سال های اولیه زندگی در کشور.

وی در بخشی از این نامه به تجارب موفق کشورهای دیگر اشاره کرد و افزود: چندین سال به عنوان عضوی از کمیسیون عوامل اجتماعی سلامت مرتبط با سازمان بهداشت جهانی به همراه سایر اعضای این کمیسیون بازدید کردم. کشورهایی که از برنامه های مکتوب سازمان بهداشت جهانی پیروی کرده بودند. ما انجام دادیم و شاهد موفقیت آنها در این برنامه بودیم.

در ادامه این نامه رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به پیگیری های انجام شده تا کنون خواستار به روز رسانی و اجرای برنامه بومی لازم در این زمینه با تاکید بر فرهنگ اسلامی کشورمان است. .

وی همچنین بر همکاری و برگزاری جلسات کارشناسی بین وزارت بهداشت، فرهنگستان علوم پزشکی و وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: با همکاری این سه گروه می توان اقدامات موثری انجام داد.

خاطرنشان می شود؛ برنامه رشد سالهای اول زندگی شامل از انعقاد اسپرم در رحم تا پایان 8 سالگی است و حدود 70 سال است که این برنامه در آمریکا و در سایر کشورهای صنعتی و برخی کشورها اجرا می شود. کشورهای در حال توسعه مانند اندونزی، هند و غیره چندین دهه است که این برنامه اجرا شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا