سلامت خانواده

نقش تغذیه در پیشگیری از یبوست/ باور غلط درباره تشنگی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید حاجی فرجی عضو دائمی فرهنگستان علوم پزشکی افزود: یبوست یکی از مشکلات رایج در همه جوامع است و در زندگی صنعتی امروزی به عوامل زیادی بستگی دارد که اصلی ترین آنها هستند. بیشترین علت آن تغییر سبک زندگی است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: توجه به زمان هضم و جذب غذا در پیشگیری از یبوست و عملکرد دستگاه گوارش بسیار موثر است و آموزش صحیح نحوه مصرف غذا توسط پزشکان و داروسازان به مردم بسیار موثر است. تا دچار یبوست نشوید و مردم باید بدانند که کدام نوع غذا با کدام دارو تداخل دارد.

حاجی فرجی به اهمیت نوشیدن آب در طول روز اشاره کرد و گفت: این تصور غلط است که مردم فکر می کنند تا احساس تشنگی نکنند آب ننوشند و هر فرد باید در طول روز به اندازه کافی آب بنوشد تا دچار یبوست و سایر بیماری های گوارشی نشود. . در نتیجه کم آبی بدن رخ می دهد، ایمن باشید.

وی روش صحیح مصرف حبوبات را ذکر کرد و افزود: حبوبات به دلیل عوارض جانبی نفخ شکم کسانی که دنبال می کنند باید از قبل خیس بخورند تا مشکل گوارشی ایجاد نشود.

این متخصص تغذیه مصرف سبزیجات پخته و خوش طعم، استفاده از روغن زیتون بدون بو، استفاده از میوه ها و غذاهای سالم را مورد تاکید قرار داد و مصرف منظم وعده غذایی اصلی و نوشابه های صبحگاهی قبل از صبحانه را در پیشگیری از یبوست بسیار مهم دانست. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا