سلامت خانواده

تاثیر بی نظیر این نوشیدنی در کنترل افسردگی

به گزارش خبرآنلاین، قهوه نوشیدنی محبوبی است که به دلیل وجود کافئین در آن به عنوان محرک شناخته می شود.

سلامت نیوز در مطلبی خبری نوشت: روزانه بیش از 600 میلیون فنجان قهوه در آمریکا مصرف می شود، مطالعات نشان داده است که مصرف قهوه می تواند به کاهش شدت علائم افسردگی کمک کند.

تاثیر قهوه بر علائم افسردگی

افسردگی میلیون ها نفر را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار می دهد و شدت آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است. علائم رایج افسردگی شامل عدم علاقه به فعالیت های مورد علاقه، مشکل در تمرکز و کاهش انرژی است. برخی تحقیقات نشان داده اند که خواص محرک کافئین ممکن است به کاهش علائم افسردگی کمک کند.

با این حال، مصرف قهوه به عنوان یک درمان دائمی برای افسردگی توصیه نمی شود. اگرچه قهوه فواید سلامتی دارد، اما مصرف بیش از حد آن می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی داشته باشد.

خطرات نوشیدن بیش از حد قهوه

اگرچه چهار فنجان قهوه در روز به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، اما مصرف بیش از این مقدار می تواند منجر به عوارض جانبی مانند بی قراری، افزایش ضربان قلب و بی خوابی شود. افرادی که بیش از چهار فنجان قهوه در روز می نوشند ممکن است دچار اضطراب، سردرد و تحریک پذیری شوند.

اعتیاد به کافئین نیز می تواند یکی دیگر از پیامدهای مصرف زیاد قهوه باشد و تلاش برای ترک ناگهانی می تواند منجر به خستگی، سردردهای شدید و از دست دادن تمرکز شود. علاوه بر این، کافئین می تواند با برخی داروها، به ویژه داروهای سلامت روان، تداخل منفی داشته باشد.

تغییرات سبک زندگی که به افسردگی کمک می کند

مصرف متوسط ​​قهوه ممکن است به کاهش علائم افسردگی کمک کند. به عنوان مثال، بهتر است اولین فنجان قهوه خود را ظرف یک ساعت پس از بیدار شدن از خواب بنوشید تا بدن شما زمان تولید هورمون تولید کننده انرژی کورتیزول را داشته باشد. همچنین کاهش مصرف نوشیدنی های شیرین و نوشیدن قهوه بدون قند می تواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند.

علاوه بر این، فعالیت بدنی منظم نیز می تواند به بهبود خلق و خو و کاهش شدت علائم افسردگی کمک کند.

به طور کلی، مشاوره با پزشک برای بحث در مورد افسردگی و بحث در مورد گزینه های مختلف درمانی همیشه توصیه می شود.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا