سلامت خانواده

چهار کاری که همه افراد بالای 40 سال باید انجام دهند

به گزارش خبرآنلاین از سلامت نیوز، میانسالی طیف وسیعی از زندگی انسان را تشکیل می دهد و با توجه به ماهیت مولد و فعال این گروه سنی و همچنین اینکه این گروه سنی اغلب والدین جامعه هستند، رفتارها در زمینه های مرتبط با سلامت، برای ابعاد مختلف سلامت خانواده حائز اهمیت است.

مولفه های یک سبک زندگی سالم

تغذیه سالم، ورزش، پرهیز از عادات ناسالم و استفاده از عادات صحیح، روابط جنسی سالم، کنترل فشار روانی و استرس و یادگیری مهارت های زندگی، مشاوره منظم پزشکی و رعایت دستورات پزشک، توجه به سلامت روحی و روانی از مولفه های سبک زندگی سالم است. را تشکیل می دهد

الف – تغذیه سالم

تغذیه در میانسالی بسیار مهم است، پیروی از یک رژیم غذایی صحیح و متعادل با مقادیر کافی و متنوع مواد غذایی از تمامی گروه های غذایی و مطابق با هرم غذایی نقش مهمی در حفظ و ارتقای سلامت دارد.

برای داشتن یک رژیم غذایی سالم چه باید کرد؟
· کاهش مصرف نمک در هنگام پخت و پز و محدود کردن مصرف غذاهای فراوری شده و فست فودها: محدود کردن مصرف نمک به حدود 5 گرم در روز معادل حدود یک قاشق مکعب.

· افراد میانسال باید از مصرف چربی های اشباع شده مانند گوشت های چرب، کره، خامه و روغن حیوانی خودداری کنند و در عوض از روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، آفتابگردان یا روغن کلزا استفاده کنند.

همه افراد میانسال برای جلوگیری از کمبود ویتامین D باید از مکمل خوراکی ویتامین D (50000 واحد قرص ژله ای) در ماه استفاده کنند.

دو- ورزش کردن

انتخاب نوع ورزش به نیازها، علایق، سن، جنس، سطح آمادگی جسمانی و استقامت بدنی و همچنین اهداف فرد از ورزش بستگی دارد. بهترین حالت زمانی است که فرد به ورزشی که متناسب با شرایط بدنی و قابل انجام است علاقه داشته باشد.

اما به طور کلی به هر فرد بزرگسالی توصیه می شود 5 روز در هفته و هر بار 20 تا 30 دقیقه ورزش و استراحت کند.

سه – مشاوره منظم پزشکی

یکی از مهم ترین آزمایشات میانسالی که برای همه افراد ضروری و مهم است، بررسی فشار خون است. آزمایش سرطان روده بزرگ؛ آزمایش خون برای بررسی قند، چربی و سایر اجزای سلامت بدن؛ معاینه چشم و اندازه گیری تراکم استخوان ذکر شده است. زیرا این آزمایشات آینده زندگی سالمندان را به خوبی نشان می دهد.

چهار- راه حل های کنترل استرس

استراحت کافی، خواب خوب و کافی به شما کمک می کند تا قدرت خود را بازیابی کنید.

· بپذیرید که همه چیز در کنترل شما نیست. سعی کنید برنامه و زندگی عادی خود را حفظ کنید و روی چیزهایی که کنترل دارید تمرکز کنید.

· ساعت ها را دور از فضای مجازی سپری کنید و چیزهایی را که برای شما آرامش بخش است را در برنامه روزانه خود بگنجانید. مانند دعا، خواندن و گوش دادن به موسیقی.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا