سلامت خانواده

روشی جدید برای درمان افسردگی

به گزارش خبرآنلاین، نور درمانی، روشی که در آن نور طبیعی خورشید با نور مصنوعی شبیه سازی می شود، از دیرباز به افراد مبتلا به اختلال عاطفی فصلی توصیه می شود. این نوع اختلال نوعی افسردگی است که می تواند انرژی افراد را کاهش دهد یا بر برنامه خواب آنها تأثیر بگذارد و معمولاً در ماه های تاریک زمستان رخ می دهد.

ایسنا در خبری نوشت: با این حال یافته های جدید نشان می دهد که نور درمانی برای بیماران مبتلا به افسردگی غیر فصلی نیز می تواند مفید باشد.

کارشناسان می گویند با توجه به اینکه 50 درصد از بیماران افسردگی به درمان های اولیه پاسخ نمی دهند، این روش می تواند به عنوان یک درمان اولیه و ارزان تر عمل کند.

برای این تحقیق، کارشناسان دانشگاه‌های برزیل نزدیک به 860 بیمار را که بین سال‌های 2005 تا 2024 تحت درمان با طیف‌های نوری مختلف قرار گرفتند، مورد بررسی قرار دادند.

در طول این مطالعه، محققان دریافتند که علائم افسردگی در نزدیک به 40 درصد از بیمارانی که تحت نور درمانی قرار می‌گیرند کاهش یافته است. این مطالعه همچنین نشان داد که خود بیماران مستقل از متخصصان نتایج مثبتی را مشاهده کرده‌اند.

به گزارش یورونیوز، آرتور مانگاز دی آلمیدا، دانشجوی پزشکی در دانشگاه فدرال ماتو گروسو در برزیل و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: «تحلیل ما نشان داد که یک دوره درمان یک هفته‌ای می‌تواند به اندازه شش هفته موثر باشد.

وی افزود: با این حال، این یافته برای درک بهتر رابطه زمان و پاسخ در درمان با نور روشن نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

کارشناسان دقیقاً نمی دانند چرا نور بر خلق و خو تأثیر می گذارد. بر اساس مطالعات انجام شده بر روی موش ها، آنها فکر می کنند که وقتی نور از چشم ها عبور می کند، به عنوان یک محرک برای بخش هایی از مغز عمل می کند و خلق و خو، ریتم شبانه روزی یا ساعت درونی بدن را تنظیم می کند.

Mangaz de Almeida گفت، از آنجایی که نشان داده شده است که نور درمانی هم برای اختلالات عاطفی فصلی و هم برای اختلالات افسردگی غیرفصلی مفید است، مکانیسم های مشابهی ممکن است درگیر باشد.

او همچنین تاکید کرد که نور مصنوعی معمولی، مانند یک لامپ خورشیدی معمولی، ممکن است به اندازه کافی قوی نباشد که خلق و خوی افراد را تنظیم کند. کارشناسان نور با توان 5 تا 10000 لوکس، واحد شدت نوری که چشم انسان دریافت می کند را ملاک نور درمانی می دانند.

نتایج تحقیقات جدید در مجله علمی «JAMA Psychiatry» منتشر شده است.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا