بهداشت و درمان

بهترین نوع و برند کاندوم چیست؟ نکات مهم در انتخاب بهترین کاندوم

نکات مهم در انتخاب بهترین نوع کاندوم

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که نیاز به خرید کاندوم داشته باشید ولی ندانید کدام برند یا کدام نوع کاندوم را انتخاب کنید. انتخاب نوع مناسب کاندوم به عوامل زیادی بستگی دارد و ممکن است کاندوم مناسب شما با افراد دیگر متفاوت باشد. عوامل زیر در انتخاب بهترین کاندوم موثر هستند:

1) جنس کاندوم:

  • کاندوم لاتکس: رایج ترین و قیمت مناسب ترین نوع کاندوم است. کاندوم لاتکس در پیشگیری از بارداری و بیماری های مقاربتی موثر است، اما ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد حساسیت شود.
  • کاندوم های غیر لاتکس: از موادی مانند پلی اورتان یا پلی ایزوپرن به جای لاتکس ساخته شده اند. این کاندوم ها برای کسانی که به لاتکس حساسیت دارند انتخاب خوبی هستند. آنها همچنین در برابر بارداری و بیماری های مقاربتی محافظت می کنند اما ممکن است به اندازه لاتکس خاصیت کشسانی نداشته باشند.
  • کاندوم های طبیعی (پوست بره): این کاندوم ها از غشای حیوانات ساخته می شوند. آنها می توانند از بارداری جلوگیری کنند، اما در برابر بیماری های مقاربتی محافظت نمی کنند، زیرا متخلخل هستند.

به نقل از سایت healthline.com:

کاندوم های مردانه ساخته شده از لاتکس، پلی ایزوپرن و پلی اورتان بهترین محافظ شما در برابر بیماری های مقاربتی قابل انتقال توسط مایعات هستند.

Male condoms made from latex, polyisoprene, and polyurethane are your best protection against STIs spread by fluid

2) اندازه کاندوم

کاندومی که سایز کوچکی داشته باشد روی آلت تناسلی خیلی سفت قرار می گیرد و هم باعث اذیت شدن فرد می شود و هم ممکن است پاره شود. کاندوم سایز بزرگ هم ممکن است روی آلت تناسلی خیلی شل بایستد و در نهایت دربیاید و کارایی لازم را نداشته باشد. بنابراین انتخاب سایز کاندوم نیز یکی از عوامل مهم در انتخاب کاندوم است.

  • اندازه متوسط: این اندازه معمولا برای اکثر افراد مناسب است.
  • سایز کوچک: اگر کاندوم های متوسط برای شما خیلی شل هستند از این نوع کاندوم تهیه کنید.
  • سایز بزرگ: اگر کاندوم های معمولی روی آلت تناسلی شما خیلی سفت است از این سایز تهیه کنید.

3) ضخامت کاندوم

  • کاندوم های بسیار نازک: این کاندوم ها به دلیل نازک بودن حس گرمای بدن و تحریک جنسی را بیشتر انتقال می دهند و رابطه را لذت بخش تر می کنند. این کاندوم ها علاوه بر نازک بودن مقاوم هستند (البته درصورتی که به درستی استفاده شوند) بنابراین نگران پاره شدن آنها نباشید. برای جلوگیری از پاره شدن کاندوم هنگام استفاده از انواع کاندوم مخصوصا کاندوم های نازک باید از روان کننده های برپایه آب استفاده کنید زیرا روان کننده های روغنی باعث ازبین رفتن آن ها می شوند.
  • کاندوم استاندارد: رایج ترین نوع کاندوم کاندوم های استاندارد است که هم ایمنی خوبی دارند و هم حس را تا حد قابل قبولی انتقال می دهند.
  • کاندوم های ضخیم: برای محافظت بیشتر ساخته شده اند و اغلب برای رابطه جنسی خشن تر یا طولانی تر استفاده می شوند. این کاندوم ها ممکن است احساس تحریک را به میزان کمی کاهش دهند.

4) بافت کاندوم

  • کاندوم های صاف: این کاندوم ها رایج ترین نوع کاندوم هستند که سطح آن ها صاف است و فقط نقش محافظتی دارند.
  • کاندوم های خاردار: این کاندوم ها روی سطح خود برجستگی هایی دارند که باعث تحریک بیشتر واژن زنان می شود. کاندوم خاردار برای زنانی که زایمان کرده اند یا به علت یائسگی و عوامل دیگر واژن آن ها گشاد یا شل شده مناسب است. برای افرادی که صرفا به دنبال لذت بیشتر هستند نیز مناسب است.

5) خاصیت اسپرم کش

کاندوم های اسپرم کش روی سطح خود یک پوشش از ماده اسپرم کش دارند که برای جلوگیری از بارداری محافظت بیشتری ایجاد می کنند ولی استفاده زیاد از این نوع کاندوم ممکن است باعث تحریک واژن شود.

6) ویژگی های تخصصی کاندوم

  • کاندوم‌های طعم‌دار: این کاندوم ها بیشتر برای رابطه جنسی دهانی طراحی شده اند و طعم‌های مختلفی مانند ​​توت‌فرنگی، موزی و شکلاتی دارند.
  • کاندوم های گرم کننده یا خنک کننده: این کاندوم ها دارای روان کننده های خاصی هستند که برای افزایش لذت، احساس گرما یا خنکی طراحی شدند.
  • کاندوم های تاخیری: این کاندوم ها حاوی یک ماده به نام لیدوکائین یا بنزوکائین هستند که از طریق کاهش حس آلت تناسلی باعث ایجاد تاخیر در انزال و افزایش زمان رابطه جنسی می شود و برای افرادی که دچار زودانزالی هستند و یا می خواهند رابطه طولانی مدت را تجربه کنند مناسب است.
  • کاندوم های درخشان در تاریکی: این کاندوم ها بیشتر برای سرگرمی هستند و در تاریکی روشن می شوند.

7) برند کاندوم

از برندهای شناخته شده که مورد تایید وزارت بهداشت هستند استفاده کنید.

بهترین برند کاندوم

چند تا از معروف ترین و پرطرفدارترین برندهای کاندوم در ایران به شرح زیر است:

  • کاندوم کدکس: این برند تنوع زیادی در انواع مختلف کاندوم دارد و جنس کاندوم های آن لاتکس است. کاندوم های کدکس کیفیت خوب و قیمت مناسبی دارند.
  • کاندوم کاپوت: این برند نیز از برندهای معروف کاندوم است و قیمت مناسب و کیفیت خوبی دارد.
  • کاندوم چرچیلز: این کاندوم نیز در رده کاندوم های قیمت مناسب قرار دارد.
  • کاندوم ساگامی: ساگامی یک شرکت ژاپنی است که کاندوم هایی از جنس پلی اورتان تولید می کند و برای افرادی که به لاتکس حساسیت دارند مناسب است. البته قیمت این کاندوم ها بالا است.

بهترین کاندوم کدام است؟

در ادامه برخی از بهترین انواع کاندوم بر اساس نیازهای مختلف آورده شده است:

1. کاندوم قیمت مناسب برای استفاده کلی

کاندوم های لاتکس کدکس یا کاپوت برای استفاده کلی مناسب هستند و هم می توانند محافظت خوبی ارائه دهند و هم قیمت مناسبی دارند.

2. کاندوم برای آلرژی به لاتکس

کاندوم های پلی اورتان ساگامی برای افرادی که به لاتکس حساسیت دارند مناسب است. این کاندوم ها گران تر از کاندوم های لاتکس هستند و کشسانی کمتری دارند.

3. کاندوم برای افزایش حس تحریک

کاندوم های بسیار نازک کدکس و چرچیلز برای افزایش حس آلت تناسلی مناسب است.

4. کاندوم برای افزایش لذت زنان

کاندوم های خاردار از برندهای مختلف مانند کدکس و کاپوت انتخاب خوبی برای افزایش تحریک پذیری شریک جنسی است.

5. کاندوم برای رابطه جنسی دهانی

کاندوم‌های طعم‌دار کدکس و کاپوت که برای رابطه جنسی دهانی طراحی شده‌اند را میتوانید تهیه کنید.

6. کاندوم برای افزایش زمان رابطه جنسی

کاندوم های تاخیری کدکس، کاپوت و چرچیلز برای افرادی که دچار زودانزالی هستند یا می خواهند زمان رابطه جنسی را افزایش دهند مناسب است.

فروشگاه معتبر خرید کاندوم

برای خرید انواع لوازم زناشویی مانند کاندوم، روان کننده ، محصولات تاخیری کافی است به سایت خجالت کده مراجعه نمائید. سایت خجالت کده دارای نماد اعتماد الکترونیک و درگاه پرداخت زرین پال برای اطمینان شما و ارسال محرمانه و بدون نام برای حفظ حریم خصوصی شما است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا