سلامت خانواده

صحبت های مرضیه برومند در مورد سرطان سینه

به گزارش خبرآنلاین، ماه اکتبر، ماه آگاهی بخشی و پیشگیری از سرطان سینه در سراسر جهان است و در این ماه اقدامات مختلفی برای آگاه سازی جامعه به ویژه بانوان انجام می شود.

یکی از ظرفیت های موجود برای فرهنگ سازی و افزایش سواد سلامت عمومی «رسانه» است. مطالب آموزشی در هر زمینه ای می تواند در شبکه های تلویزیونی، شبکه های اجتماعی مجازی و رسانه های مکتوب منتشر شود. نقش سفیران و افراد مشهور و تاثیرگذار در انتقال مفاهیم و بیان مطالب آموزشی نیز بسیار مهم است. کمپین ملی پیشگیری از سرطان پستان ایده ای است که سال ها پیش توسط دکتر علی قنبری مطلق، مدیر شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان سرطان و همکاری صمیمانه خانم مرضیه برومند کارگردان، نویسنده و هنرمند برجسته پرورش یافته است. و هم اکنون با همکاری مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

به همین منظور در جلسه ای با حضور دکتر حسین کرمان پور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سرکار خانم مرضیه برومند کارگردان، نویسنده و هنرمند برجسته، دکتر علی قنبری مطلق، دانشیار شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی و مدیر شبکه ملی پیشگیری. کنترل و درمان سرطان، علیرضا تابش، مدیر عامل سابق بنیاد سینمایی فارابی و دبیر جشنواره چند رسانه ای میراث فرهنگی و دکتر احسانی، عضو پژوهشکده سلامت کشور، خلاصه ای از اقدامات انجام شده در زمینه کمپین مجازی سرطان سینه که با تمرکز بر پیشگیری و آگاهی، متمرکز شد، توضیح داده شد و جلسه با پیشنهادات و نقطه نظرات هر یک از حاضرین ادامه یافت.

مرضیه برومند ضمن تاکید بر اهمیت پیشگیری از سرطان سینه گفت: در برخی فرهنگ ها کلمه سینه زشت است و زنان به دلیل شرم بخشی از مشکلات جسمی خود را پنهان می کنند و این تابو برای سایر موارد طبیعی در بدن زنان نیز وجود دارد. .

وی پیشنهاد کرد در فرهنگ سازی این امر مهم از عروسک هایی که به دلیل نوستالژیک بودن در بین عموم مردم شناخته شده و محبوب هستند استفاده شود.

خانم برومند همچنین بر استفاده از مضامین پیشگیرانه در فیلم ها و سریال ها تاکید کرد و گفت: آگاهی از سرطان سینه را به مهرماه محدود نکنیم، این فرهنگ سازی باید ادامه یابد. همه افراد جامعه به ویژه افراد مشهور باید فرهنگ پیشگیری از بیماری ها را مسئولیت اجتماعی خود بدانند.

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا