سلامت خانواده

پیشگیری از 6000 سقط جنین عمدی با خود برنامه ریزی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین زارع زاده رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه مراکز تنفسی از سال 1400 با ابلاغ قانون جوانان جمعیت راه اندازی شده است، اظهار داشت: این مراکز از سال 1400 شروع به فعالیت کردند. این مراکز در سراسر کشور هستند.

وی با بیان اینکه این مراکز آماده ارائه خدمات مشاوره ای و حمایتی به مردم هستند، ادامه داد: این مراکز از طریق شبکه سازی و ارتباط، موارد را شناسایی و پس از آن تیم امداد و نجات با مشاوره روند خروج را آغاز می کند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اینکه از ابتدای راه اندازی مراکز زندگی تاکنون از حدود شش هزار سقط جنین عمدی در کشور جلوگیری شده است، اذعان داشت: رشد و توسعه مراکز زندگی به معنای بازگشت کودک به زندگی است. دنیا و آغوش خانواده

زارع زاده خاطرنشان کرد: در استان گلستان سه مرکز نفس (نجات کودکان سقط شده) در شهرهای گرگان، گنبدکاووس و بندرگز آماده ارائه خدمات به مردم هستند. گاز امروز راه اندازی شد.

در این مراسم حسینعلی اصلانی رئیس مرکز زندگی استان گلستان گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای حفظ حیات جنین و جلوگیری از سقط عمدی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه مرکز تخصصی مردمی نفس استان گلستان در نیمه دوم سال 1401 در گرگان افتتاح و شروع به کار کرد، افزود: دفاتر نفس در شرق استان در شهرستان گنبد و در غرب استان در سال 1390 راه اندازی شد. شهرستان بندرگز و در این راستا تاکنون 139 پرونده تشکیل شده است. خروج موفقیت آمیز بود و تا کنون 52 نوزاد متولد شده اند.

لازم به ذکر است در این مرکز مجموعه ای از نیروهای متخصص در حوزه سلامت شامل متخصصین زنان، ماماها، کارشناسان بهداشت خانواده، پرستاران و سایر کارشناسان حوزه سلامت و نیروهای مردمی در قالب ناجیان و سفیران مستقر هستند. روح، به صورت داوطلبانه و به عنوان مشاوران حرفه ای، قابل اعتماد و دلسوز. با هدف حفظ جان جنین و گذراندن یک بارداری باکیفیت و سالم به خانواده ها و مادران باردار خدمات رایگان ارائه می دهند و در خدمت مردم عزیز استان می باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا