اخبار سلامت

هدفگذاری صادرات یک میلیارد دلاری دارو و موانع صادرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، محمد عبدوزاده امروز در نشست خبری نهمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما (دارو و صنایع وابسته) اظهار داشت: هدف برنامه هفتم توسعه صادرات یک میلیارد دلاری در حوزه دارویی است. سالانه

وی افزود: شرکت ها باید زیرساخت های قوی و به روز برای صادرات دارو داشته باشند و در این راستا در برنامه هفتم توسعه تاکید شده است که بازسازی و نوسازی صنعت داروسازی انجام شود. در حال حاضر زیرساخت های دارویی کشور بسیار فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد و اگر این اتفاق بیفتد صادرات نیز افزایش می یابد و درآمدزایی خوبی از کشورهای همسایه خواهیم داشت.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی تصریح کرد: در وزارت بهداشت بیشترین اولویت با عرضه داخلی دارو است و از هیچ مدیری بابت عدم صادرات دارو هزینه ای دریافت نمی شود و به همین دلیل صادرات در اولویت اول نیست. سازمان غذا و دارو

در ادامه عبدالله پور،عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارویی انسانی درباره موانع صادرات دارو گفت: برای صادرات هر دارویی از ایران به سایر کشورها باید مجوز از سوی سازمان غذا و دارو صادر شود. سازمان دارو اگر کشور با کمبود مواجه باشد، سازمان غذا و دارو مجوز صادرات برای آن صادر نمی کند و این یکی از موانع صادرات است.

وی افزود: مشکل دوم انتقال وجه است. مانع بعدی تسویه تعهدات ارزی است که بسیاری از شرکت ها درگیر آن هستند و موضوع دیگر قوانین و استانداردهای واردات دارو از کشورهای دیگر است. ما می توانیم صادرات خوبی داشته باشیم، اما اینکه سهم ما در صادرات دارو به برخی کشورها بیشتر و به برخی دیگر کمتر باشد، بستگی به قوانین غذا و داروی کشورها دارد.

در ادامه کبریایی زاده رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مکمل نیز در خصوص نمایشگاه ایران فارما گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در ایران فارما افتاد حضور دانشجویان، اساتید و شرکت های دارویی است. در نهمین نمایشگاه ایران فارما، فرصت هایی برای دانشجویان داروسازی ایجاد شده است تا با دید بازتری در مورد آینده شغلی خود تصمیم بگیرند.

به گزارش تسنیم، نهمین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) از 20 مهرماه با حضور 737 شرکت دارویی داخلی و خارجی در مصلی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد و تا 22 مهرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا