اخبار سلامت

انتقاد کارگران از گزارش وزارت بهداشت درباره سبد غذایی در کمیته مزد

به گزارش خبرنگار اقتصادی سلامت جو؛ دیروز دوشنبه چهارمین جلسه کمیته دستمزد امسال با حضور شرکای اجتماعی برگزار شد، امروز جلسه شورای عالی کار و فردا مجددا کمیته دستمزد تشکیل می شود.

حدود 14 هفته تا پایان سال باقی مانده و بیش از 50 درصد جمعیت کشور را خانواده های کارگری تشکیل می دهند، همه منتظر تصمیم این شورا برای حقوق و مزایای خود هستند.

در جلسه دیروز گزارش های اطلاعاتی و آماری در خصوص سبد معیشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مورد بررسی معاونت رفاه وزارت کار قرار گرفت.
این جلسه چهارمین جلسه کمیته دستمزد بود اما اولین جلسه ای بود که در آن مباحث کلی سبد معیشت مطرح شد. مقرر شد دومین جلسه کمیته مزد روز چهارشنبه 25 اسفند 1402 تشکیل شود.

به گزارش تسنیم؛ علیرضا عسگریان معاون رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه در خصوص خدمات دولت برای دهک های اول تا هفتم و ارائه لیست کالاهای الکترونیکی توضیحاتی ارائه کرد که البته آماری از معیشت ارائه نشد. نرخ سبد در این جلسه.

از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه روز گذشته کمیته دستمزد، گزارش وزارت بهداشت درباره سبد غذایی جدید بود که برای گروه کارگری عجیب و غیرقابل قبول بود. انجام داد. به گفته نمایندگان کارگری، کاهش کالری سبد معیشت که از سوی وزارت بهداشت به وزارت کار ارائه شده است با هدف ارزان شدن سبد معیشت است که مورد قبول کارگران نیست.

به گفته این مقام نانوشته، هر ساله دستمزد کارگران در روزهای پایانی سال تعیین می شود و همین موضوع باعث نارضایتی نمایندگان کارگری می شود، امروز و فردا جلسات مزد برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا