سلامت خانواده

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره ویروس خطرناک تنفسی

به گزارش خبرآنلاین، این توصیه ها برای تجویز واکسن و آنتی بادی یا یکی از آنها برای پیشگیری از ابتلای نوزادان به ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) پس از نشست هفته گذشته گروه مشاوره راهبردی سازمان بهداشت جهانی در خصوص ایمن سازی اعلام شد.

همشهری آنلاین نوشت: آلودگی به ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) باعث بیماری سرماخوردگی می شود که یک تا دو هفته طول می کشد. با این حال، عفونت با این ویروس در برخی از گروه ها مانند نوزادان زیر 6 ماه، سالمندان و افراد مبتلا به اختلالات سیستم ایمنی یا بیماری های زمینه ای قلبی و تنفسی می تواند خطرناک و کشنده باشد.

سازمان بهداشت جهانی تزریق یکبار واکسن را در سه ماهه سوم بارداری برای کشورهایی که تصمیم به استفاده از واکسن مادری برای جلوگیری از عفونت ویروس RSV در نوزادان دارند، توصیه می کند. واکسیناسیون مادر با انتقال آنتی بادی ها از مادر به جنین، خطر عفونت شدید RSV را در نوزادان که می تواند کشنده باشد، کاهش می دهد.

به گزارش رویترز، در حال حاضر یک واکسن تایید شده در اواسط سه ماهه سوم بارداری (هفته 32 تا 36 بارداری) برای محافظت از نوزادانشان به نام Abrysvo وجود دارد که توسط شرکت داروسازی Pfizer ساخته شده است.

همچنین یک درمان آنتی بادی مونوکلونال تایید شده به نام “Nirasevimab” وجود دارد که توسط Sanofi و AstraZeneca برای جلوگیری از عفونت RSV در نوزادان و کودکان ساخته شده است.

گروه مشاوره راهبردی سازمان جهانی بهداشت همچنین به نگرانی های عرضه و همچنین هزینه بالای آنتی بادی درمانی اشاره کرد و گفت که این می تواند دسترسی جهانی و برابری برای این درمان را به شدت محدود کند.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا