سلامت خانواده

این ویتامین برای سلامت مغز و اعصاب مفید است

به گزارش خبرآنلاین، کمبود ویتامین B1 در بدن برای مدت طولانی منجر به مرگ سلول‌های عصبی و سایر سلول‌ها می‌شود و عملکرد نواحی مختلف مغز از جمله هیپوکامپ، ساختاری که مسئول تشکیل خاطرات جدید است، به خطر می‌افتد.

مغز به انرژی تولید شده توسط ویتامین B1 نیاز دارد تا فکر کردن و به خاطر آوردن را آسان تر کند. کمبود شدید این ویتامین منجر به سندرم Wernicke-Korsakoff یا اختلال حافظه کوتاه مدت می شود. این اختلال بر سلامت مغز تأثیر می گذارد و علائمی شبیه به بیماری آلزایمر ایجاد می کند.

افرادی که از الکل سوء استفاده می کنند بیشتر در معرض خطر هستند. زیرا مصرف طولانی مدت الکل در جذب ویتامین ها توسط بدن اختلال ایجاد می کند. افرادی که تحت عمل جراحی بای پس معده قرار گرفته اند نیز در خطر ابتلا به این سندرم هستند.

مطالعات غیر انسانی نشان می دهد که سطوح پایین ویتامین B1 می تواند منجر به تجمع پروتئین در مغز شود. این پروتئین ها پلاک ها و گره هایی را تشکیل می دهند که باعث مرگ سلول های مغز می شود. این اتفاقات همزمان با پیشرفت بیماری آلزایمر رخ می دهد، بنابراین محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا افزایش مصرف ویتامین B1 ممکن است به پیشگیری یا کند کردن این دو بیماری مغزی کمک کند.

منابع: clevelandclinic، fiocruz

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا