سلامت خانواده

تشکیل کمیته تبیین اعتبارات وزارت بهداشت – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سلمان اسحقی در تشریح جلسه روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص بررسی تخصیص و اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال جاری با حضور معاون مدیر توسعه و منابع وزارت بهداشت و مسئولان سازمان برنامه و بودجه. اداره کل حسابداری و خزانه داری کل کشور گفت: در این جلسه دستگاه ها گزارشی از وضعیت واریز 1 درصد مالیات بر ارزش افزوده، هدفمندی 10 درصدی یارانه ها، 1 درصد مالیات بر فروش خودرو و مالیات سیگار به کمیسیون ارائه کردند. .

وی افزود: پس از بحث گوهای مقرر شد کمیته ای متشکل از دو نفر از اعضای کمیسیون و متشکل از وزارت بهداشت، دیوان محاسبات و سازمان های برنامه و بودجه، امور مالیاتی و خزانه داری کل کشور یک درصد پیگیری شود. مالیات بر ارزش افزوده و تخصیص 100 درصدی آن به حوزه سلامت با همکاری دیوان محاسبات کشور تشکیل شود.

اسحاقی ادامه داد: این کمیته علاوه بر بررسی وضعیت واریز 1 درصد پول مالیات بر ارزش افزوده، وضعیت واریز 10 درصد هدفمندی یارانه ها، 1 درصد مالیات خرید و فروش خودرو و مالیات سیگار به حساب وزارتخانه را نیز بررسی می کند. سلامت

وی یادآور شد: مقرر شد این کمیته نتیجه را به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارائه کند تا براساس گزارش های دقیق موضوع را پیگیری و در این زمینه شفاف سازی کند. وی مدام به وزرای بهداشت دولت های گذشته تاکید می کرد که در صورت اجرای قانون و واریز 4 منبع اعتبار به حساب وزارت بهداشت، این وزارتخانه به تمام مطالبات مردم پاسخ خواهد داد، لذا از آنها تقاضا داریم. به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا